Sexdrog

Jordgubbsodlingen frodas, den sköts med varm hand, och gröna fingrar av bondbruden  M - say no more!

32959-161

Det var inte fullt så traumatiskt att börja jobba som jag föreställt mig. Fast  idag har jag mest hängett mig åt den ädla konsten att vara anställd! Jag tror det finns en distinktion mellan att jobba och vara anställd. Det blev viserligen inte halv dag - men ej heller hel. All teknik, koder och inpassering mm fungerade, det underlättar.

Det är företrädesvis min gode vän K och jag som ska försöka hålla ställningarna på jobbet under kommande två veckor. Vi har mycket goda kompetenser. Tyvärr  kan vi nästan inget, kan inga rutiner, ser vi det positivt kanske vi kan säga att vi kan lite om mycket, väldigt lite. Hamnar vi i beråd får vi försöka lotsa över frågorna till områden som vi - trots allt - kanske har nåt hum om!

Eftersom vi är män, har vi också fallenhet att överskatta våra kunskaper, fast eftersom vi nästan inte kan nåt (om det vi blivit pådyvlade som vikarier) är väl överskattning inte den största risken! Jag har i alla fall fått ett nytt mailkonto för utförande av vissa angelägna arbetsuppgifter - och det förstår ni ju är stort - väldigt stort!

Det går nu inte att gnälla över att börja jobba (mer än övergångsvis) - tänk alla som inte har något jobb, och som håller på att bli nippriga för det!

Känslan av förlust utgår väl ifrån att det blev så lite gjort hemma p.g.a. "laten" från min sida! Sommarsemestern är slut och många sammanhängade ledighetstimmar är försvunna rakt ner i den svarta tidshålet, och inga nya timmar finns att tillgå i närtid!

M som är en händig och handlingskraftig kvinna har jobbat som ett jehu idag - när inte latmasken försöker flytta fokus från aktiv till passiv. Hon har målat, fixat och fejat. Jag tror hon gärna velat ha nytt kök i år, men ett nytt kök spikar man (jag) inte upp på en kafferast när befintligt inte direkt är nuvarande standardmått! Fortsättning lär följa i frågan.

Jag tänkte väl på jordgubbar som sexdrog - fast det är väl att ta i! Friskt vågat hälften vunnet!





Kommentarer
Postat av: Gunnel

Måste ju få säga att det verkar vara en duktig fru du har...
Klart hon ska ha ett nytt kök...NU!!

Postat av: Ninni

Det är till att ha en driftig hustru!!jag fick nytt kök för ett par år sen..jippi!!

2006-07-17 @ 19:50:11
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Wow! Ett mailkonto. Nu blev jag imponerad. Kan man göra uttag på det?

Jag tror inte på jordgubbar som sexdrog. De är snarare lösande.

2006-07-17 @ 19:50:30
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Anonym

jag vädjar till dig kära läsare - att inte väcka den björn som sover etc, etc, ......
tona ner köksfrågan, det måste väl finnas viktigare saker här i livet - än nytt kök!

2006-07-17 @ 19:56:31
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Jag säger ju bara... M sen säger jag no More!
Vilken duktig och händig liten M du har, ja se det är kvinnan bakom allt.
Skönt att du inte behöver arbeta ihjäl dig så här på uppfarten.
Ha en givande morgondag och du.. Du var ju jätteduktig i ordsångleken..

2006-07-17 @ 23:46:21
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Jigsaw World

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2010-01-18 @ 10:51:43
URL: http://jigsaw-world.tk01.info
Postat av: Jigsaw World

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2010-01-18 @ 10:52:04
URL: http://jigsaw-world.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback