Pickalurven

32959-175

En av grannarna har just återvänt från Danmark! Kan man hoppas på några välsmakande Hof - för den goda grannsämjans skull? Det är inte Lappen - om någon undrar, i detta grannsegment handlar det snarare om uttag än insättning av resurser.

Ärade läsare, är det någon som har förslag på något vitt Chardonnay vin, med bra eftersmak, typ Jacobs Creek, men helst i förpackning BiB. Jag tycker att dom allra flesta, jag prövat på senare tid, känns aningen tunna i smaken. Alla förslag tas tacksamt emot!

Jag vill också påminna om följande. Dricker man för mycket av den goda ölen och vinet - då blir man obönhörligen på pickalurven! Vilket kan ha sina sidor!


32959-174

Det blir ingen grillrapport idag. Den enkla anledningen härför är att det inte förevarit något grillande. J1 är ju ute på vift och J2 har hastigt och lustigt hamnat på after work.

Det blev rester till middag för M och jag, sen slappa på den välbekanta blå soffan, sitta ute en stund och strax är det väl något på dumburken.

Lugn dag på jobbet. Varmt fortfarande men nyansen svalare



Kommentarer
Postat av: frkt

Jag vet att du redan gillar Drosty hof och jag har inget skamligare förslag att komma med.

Postat av: SolSkuggan

När vi kommer till vita viner då kan jag bli riktigt långrandig...
Så skyll dig själv.

Nr 1
Namn: MeKWV Chardonnay
Artikelnr 7055
Pris 199 kr/3lit (Bag in box) VITT VIN Fylligt & Smakrikt, torrt.
Ursprung Sydafrika Western Cape
Ljusgul färg.
Ung doft, smak med inslag av tropisk frukt päron och vanilj. Druvsorter Chardonnay
Serveras vid 8-10°C till rätter av fisk och ljust kött

Nr 2
Chill Out Verandas Chardonnay 2003
Artikelnr 88186
Pris 179 kr/3lit Bag in box VITT VIN
Ursprung South Eastern Australia
Ljus halmgul nyans
Stor doft, friskt fruktig, medelfylligt och smakrikt med en mjuk och frisk fruktig smak av citrus, honung samt inslag av ek.
Druvsorter Chardonnay
Till smakrika kyckling- och fiskrätter, ljust kött, stekt eller grillat. Passar även bra till hårdostar eller som sällskapsvin.

Jag nöjer mig faktiskt så här. Kanske har ni redan testat något av dessa, men då får du väl återkomma..
Lev väl.

2006-07-26 @ 21:42:14
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Nu frågade du om chardonnay...men ett vitt vin som är väldigt gott är Wildboar´s Rock. Iskallt smakar det ljuvligt.
Jag är en älskare av chardonnayviner men just nu kan jag inte komma på ett enda!!
Ha en gooo dag!!

PS vinerna som du fick tips på ovan..är goda! DS

2006-07-27 @ 08:14:27
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag är absolut ingen kännare av vare sig det ena eller det andra vad det gäller alkoholhaltiga drycker.
Men ikväll ska vi ha gäster då ska vi äta lite olika snacks innan maten. Det blir Cashewnötter, rostade och saltade solrosfrön, baconchps samt crostini med ädelostklick. Till det dricker vi Wild Strawberryvin (läckert)
Sen blir det rökt fisk med saltbakad potatis, jordgubbssallad och cremefraicheröra med kräftstjärtar. Till det dricker vi ett vitt vin som heter Orvieto Classico, som för mig smakar underbart.
Efterrätt blir vaniljglass, jordgubbar och kesella/lime+jorgubbe

Det här blir gott hoppas jag

2006-07-27 @ 13:39:34
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback