Media

Ursprungligt inlägg är omskrivet och sen har jag satt ny rubrik. 

Dag tre på jobbet är nu genomförd. Det kanske går att klara av, att hålla det mest akuta under kontroll på en 75:a tid. Halvtid är för lite - synd! det! 

Bilden visar Klingerfjärden, strax norr om Birsta i riktning mot Timrå. Inte så illa!

32959-163

Idag ringde en av tidningarna och frågade om nåt jag endast har vaga begrepp om, och det är ju en rysare.  Det kan ju skrivas och rapporteras hur som helst - och ibland blir man idioförklarad i egen organisation (också)!  Men vad göra! 

När media ringer är det bara att svara så gott man kan - om man har behörighet för det i sin befattning, samt befogenhet att lämna uppgifter. Det är vanligtvis inte svårt att svara på direkta frågor. Problemet är snarare att svara på alla omkringfrågor. Det kan komma kompletterande frågor om allting, och det är svårt att ge begripliga svar, på omöjliga frågor - i synnerhet när man egentligen inte vet vad det handlar om!

Vi får se vad jag sagt när tidningen kommer imorron. 

Det finns några saker man kan tänka på i kontakter med media, men det kanske jag kan få återkomma till en annan gång, om jag håller tråden.





Kommentarer
Postat av: Gunnel

Den utsikten skulle jag gäran byta med dig. Förresten ser det ut som ni skulle kunna ligga där och sola på takena.

Postat av: Nina på Johangården

Den där utsikten har man sett ett antal gånger...

Och på tal om hundar så blir man inte alls utskälld av dem... de ylar och piper och skuttar och dansar av glädje när de ser en, för att i nästa sekund kasta sig över en och pussas precis som hundar gör. Blött och slaskigt och överallt, skit i om det är i ögonen och i öronen. Det går lika bra.

2006-07-19 @ 22:18:30
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Bloggblad

Det där är precis den typ av utsikt jag skulle vilja vila ögonen på varje dag. Bortsett från vägbanan... Berg i fjärran, vatten, skog... härligt.

2006-07-19 @ 23:43:19
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: frkt

Du snackar jobb - bekräftad av journalister?
Stackars, stackars.
Fy fasen och jag räknar fel. Konsekvens bankerna får spel över en tiondels öre hit eller dit

2006-07-20 @ 00:41:43
Postat av: SolSkuggan

Hyfsad utsikt, men vad sa du egentligen i tidningen..?
Lev gottast.

2006-07-20 @ 15:05:44
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback