Malm sjö

Vi har varit hundvakt idag för Linux, mest M, själv har jag spontanjobbat! I efterhand förbannar jag min dumhet att jag offrar semestertid (som jag iofs kan ta igen) för att träffa en konsult. Korkat på flera sätt  - och är man dum får kroppen lida!

Nästa vecka ska jag börja jobba på riktigt - men jag tror jag går igång med halvtid första veckan, om det går!  Rapporterna från jobbet tyder på att det varit förhållandevis lugnt och att mina exklusiva tjänster kanske inte direkt varit maximalt efterfrågade de fyra senaste veckorna. Vilka knölfödor - har dom ingen skam i kroppen! Dom kan väl ljuga lite!

Ursprunget till begreppet spontanjobba (för den som inte redan vet) är en sketch, säkert 20 år gammal, där  Bosse Parnevik imiterar Charlie Norman, som ringer till Anni Frid Lyngstad för att bjuda (ABBA) på fest och samtidigt ber dom spela lite spontant d.v.s. spontanjobba.på festen! Förslaget föll väl inte direkt i god jord - om jag säger så!

På tåget ner till Stockholm hade jag sällskap med Jan Malmsjö i min vagn 2, han verkar helt okej, vi pratade inte så mycket och så! Hans sinne kanske skulle förmörkats en aning om jag bett honom sjunga en trudilutt, när han ändå var där han var, och jag också. Det är nog inte kul att vara kändis alla gånger, sällan helt privat!

32959-156

Jag har fått några beska påpekanden om min - som det sägs, skrytsamma kommentaren  om åkandet i första klass och  pösfåtöljerna där! Jag trodde det var allmän känt - men det kanske det inte är - att det ibland är billigare att åka första klass än andra, beroende på när man bokar Just Nu biljetterna. Vilket det var på våran skräckresa den 30 juni, med start den okristliga tiden 05.11. Så  tidigt är det inte kul att lämna den vackra staden Sundsvall. Meddelas endast på detta sätt.

För övrigt uppmanar jag alla som aldrig varit i Sundsvall att genast bege sig hit, och ta stora börsen med, så att skatteintäkterna står som spön i backen, för oss karga sörnorrlänningar. Dom som redan varit här, behöver jag inte uppmana, dom kommer tillbaka friviliigt!





Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Sundsvall, porten till Norrland. Det är jättefint där. Men nog är det lite södra för oss här uppe. Vi har 50 mil till Kiruna och 60 till Sundsvall.
Men åker vi någonstans så blir det alltid söderut, till lite varmare klimat.
Vilken fin Linux!
Ja men det är väl bra att du kan ta igen ledigheten vid en annan spontantidpunkt.
Lev väl. Hälsa M ;)

Postat av: Gunnel

Tror du det. Guben jag är gift med är från Sundsvall...men vi är sällan där. Fast inte beror det på stan heller...den är fin.
Linux ser go och glad ut. Alltid trevligt med hundar. Vet du att hundar kan skratta?
Den där sketchen måste jag ha missat. Kanske är en av de få...
Är det svenska avundsjukan som har gjort sig påmind eftersom du fått spydiga komentarer...ajaj :O)

2006-07-14 @ 18:19:39
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Karin

SUNDSVAL och Ikea är något jag besöker ett par gånger om året när jag skall till mina kära i Leksand...Var där i Torsdags på hemvägen men var mycket ovan med Ikea alltså första i den nya fina butiken, med två, tre årliga besök i 20 års tid ...
Saknade den gamla butiken....Ser med glädje mot Haparanda butiken som öppnas före Jul...Sundsvall är en fin stad.

2006-07-15 @ 09:58:39
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ärligt talat så har nog aldrig varit i Sundsvall..har sett alldeles för lite av vårt avlånga land!
Söt vovve!

Sketchen har jag hört..kul!!

Ha en bra dag!!

2006-07-16 @ 10:46:35
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: gunsan

Linux ... vilken härlig hobby ... att sällskapa med honom ... inga problem va ...KRAM o NOS NOS :)
Latmasken ... speciellt lat vet jag inte om jag kan se på dessa texter... hjärnan går på högvarv nästan jämt och lat menas väl inte att bara sitta på ryggen eller ??? KRAM :)

2006-07-16 @ 13:28:38
URL: http://gobbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback