Härav list och styrka

32959-186

I vintras lade vi golv för hela slanten. Det är inte ovanligt att det kan uppkomma nåt slags psykologiskt eller annat motsttånd mot att göra klart det allra sista. I vart fall känner jag det så  - eftersom jag fick en latmaskgen från pappa Leon. Det sägs att denna gen vanligtvis hoppar över en till två generationer. Pappa var flitig som få - själv är jag lat som två. Hur genen slagit på barnen J1 och J2 - är ännu för tidigt att säga!

Nu har jag nöjet meddela att en av listerna är på plats. Inte av sig själv, om nån trodde det. M har funderat och sedemera agerat. Min uppgift har varit att hantlanga på bästa sätt. Till vårt försvar  ska sägas att det är en del praktiska bekymmer som måste lösas,  bland annat är det osedvanligt trångt och besvärligt att få listen på plats, det krävdes en del arrangemang - som vi inte går in på här. Jag säger bara att det krävdes,  såväl list som styrka!

Typ

 Hinc robur et securitas!

32959-185

Får jag bjuda på en kvällsbild från den närbelägna sjön där jag tror bleke uppstått! Vattnet är alldels blankt, stilla - inte en endaste krusning syns på vattenytan.

En promenadslinga (hälsofascisterna kan till och med jogga eller idka stavgång) på cirka två kilometer går runt den vackert belägna sjön.

När jag ser naturbilden - slås jag åter igen av tanken. Hur kan det komma sig att inte alla redan flyttat till  den vackra staden Sundsvall?








Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag fnittrar förtjust..precis så där har vi det hemma hos oss, maken jobbar på som bara den...men bara tills det är nästan färdigt.
Detta betyder att det fattas en listbit här och nåt annat där!

Bilden var härlig...men jag bor kvar på vackra Hammarö...har du varit här nån gång?

Postat av: Gunnel

Det vet du väl att ett hus aldrig blir riktigt färdigt. Väntar man tillräckligt länge så tänker man inte på att listerna saknas.

Jag åkte mycket till fjälls med mina föräldrar, i yngre dagar. När vi åkte hem därifrån sa ofta min mamma, när vi närmade oss Skultuna, att det finns så många fina ställen och så bor vi i Skultuna. Men det är fint där också...det är dit jag vill flytta igen. Kosta vad det kosta vill :O)

2006-07-31 @ 21:48:28
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Jo det är lätt att vara lat, här tog det nog 1 år innan alla dörrhandtagen satt på plats, till vårt försvar får jag tillägga att vi har cirkus 14 dörrar.
Ja det var en vacker och stilla sjö, fiskas det där också, eller ligger den där bar?
Hälsa M vilka fina tånaglar:)
Lev väl!

2006-07-31 @ 22:37:07
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Varför verkar det mest vara killar som gör arbetet nästan klart? Här hos mig är det likadant. Jag vill göra helt färdigt men Husse vill lämna en sista liten sak som inte blir gjord på evigheter... som en ynklig liten list t ex.

2006-07-31 @ 23:41:09
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Och hur skulle det se ut om alla i Sveriges avlånga land bodde i Sundsvall?

Men jag håller med. Sundsvall är fint!

2006-07-31 @ 23:41:53
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Grattis! Här är det mesta fortfarande ofärdigt, men jag är förmodligen inte listig nog för att göra det själv.

2006-08-01 @ 08:32:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback