Griller

32959-173

Det är tråkigt att jobba när det är sommar för hela slanten. Värmen förväntas hålla sig kvar några dar till - tror jag! När jag åkte till jobbet kring åtta, var det redan kring 19 grader och 25/26 när jag åkte hem vid tre. Nu fläktar det rejält runt husknuten, och värmen hålls i herrans tukt och förmaning av den sydvästliga vinden!
 

Jag putsade gräset lite grand, helt enkelt för att imponera på läsekretsen! Kolla häcken - vad säger ni, ett mirakel har skett!

Imorron åker J1 till Barcelona med en kompis, det verkar vara ett av de nya inneresmålen för tillfället. Hoppas dom får kul och att det är en bit under 40 grader, under veckan!

32959-172

Vi har köpt en ny grill - typ bordsgrill, lämpligt utformad, tror jag med lämplig rymd mm. Den ska vi nog inviga imorron. Vi har ännu inte grillat någon gång i sommar. Det är svårt att få till köttet/fisken på ett bra sätt. Nu har vi också köpt en eltändare, så att vi slipper micklet med tändvätska.

Griller är nåt helt annat än grill och grilla - antar jag, men jag vill verkligen inte sätta griller i huvve på nån!

Kanske kommer en grillrapport i morron - eller på torsdag!



















Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ja jag säger då det, den tar sig verkligen häcken, väl ompysslad antar jag.
Behändig liten grill också, här är vi grilltokar, kan inte räkna alla gånger sedan april.
Sist blev det kyckling som vi delade i mindre bitar, något så gott är det länge sedan jag åt.
Inväntar grillrapport då.
Lev väl.

Postat av: frktjatlund

Jag trodde att grillkunskaper ingick med automatik i Y-kromosomen. Och att alla med tomt större än 3 m2 grillade vareviga kväll sommartid.

Man lär sig nått nytt varje dag.

2006-07-25 @ 22:38:58
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Lotta

Hej!!!

Ojj du verkar ha "gröna" fingrar du,imponerande...

Kanongoda är dom, M:s mackor... kan du hälsa och tacka så hjärtligt ifrån mig;)

Nu ska jag dra och hämta J2(?! tror jag det är)snart..

Ha en bra dag!

2006-07-26 @ 07:00:18
URL: http://web.comhem.se/~u60531231/
Postat av: Gunnel

Vilken behändig liten grill. En sådan ska vi ha om det blir så vi flyttar (vilket jag hoppas sker inom snar framtid). Eltändare hade vi förut och det är bra mycket bättre än tändvätska. För vad är det för os som lägger sig emellan husen...jo just det tändvätska. Hur gott luktar det då?

Häcken kommer att bli kanonfin nu när den har blivit nerklippt. Du skulle bara se när vi hade satt våran nya häck (där vi bodde förut) och precis när den hade börjat växa då klippte Tagen ner den till noll igen. Jag började nästan gråta. Men det var helt rätt att göra så för vi hade nog den tätaste och mest välvuxna häck på vårat lilla område.

2006-07-26 @ 19:31:31
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback