Extra pris

32959-146

När J1 (och även J2 fast i mindre omfattning) vill byta TV, digitalkamera eller annan teknisk utrustning, brukar han erbjuda oss att köpa hans gamla (fast dom kan vara rätt nya)!  Han säger best price - for you, vilket vanligtvis innebär dyrare än marknadspris.

Fram till och med igår är bilderna tagna med Canon IXUS v3, den fick vi köpa ifjol. Den har fungerat bra, tyvärr finns bruksanvisningen bara på tyska, vilket inte direkt underlätter handhavandet och problemlösning. Jag vet inte riktigt hur man ställer om alla funktioner (knappast nån)!

Nu erbjuder J1 en nyare, men tyngre, Canon (Power Shot A80), med fler pixlar till extrapris, jag bävar för finansieringsförslaget! Om det blir extra pris eller extrapris  - återstår att se!


Dessa två bilder är tagna med senare  kameran!  Det är svårt att plåta glas, främst pga reflxerna i glaset mm, men kameran får nog godkänt även i detta avseende! Den är inte inställd på högsta upplösning. Jag lär återkomma i ärendet.

Lägg ner några isbitar, så uppstår en gimlet, som är en perfekt sommardrink, men den värmer  även när nordanvinden försöker slita ben och märg ur kroppen,  i den mörka månaden december



32959-145

Detta är två olika spireror, tror jag en plym och en annan! Den bakre med päronfärgade blad syns knappt!

Hur slutade nu lappdisksussion med M. Jag låter nog var och en med sina värderingar och ev fördomar (fast det finns väl inga sådana hos mina ädla läsare), avgöra saken!

Kunde M med sin röntgenblick konstatera att radering förekommit eller talades det självmant och av fri vilja, om vad som förekommit i ärendet?



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Bilderna är jättefina!
Det verkar som om vi snart har nästan samma kamera nu. Våran heter Canon Power shot 100.
Men fråga mig inte om upplösning eller annat avancerat...
Om inte köpvillkoren barkar ur, så råder jag er att nappa på förslaget ;)
Vilken härlig drink, rusar till baren!

Postat av: Gunnel

Klart du ska nappa på kameraerbjudandet. Det är kul med "nya" grejor. Det värsta med tekniken idag är ju att även om man köper den sprillans ny så är den gammal innan man har hunnit ur butiken.

2006-07-11 @ 19:34:23
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Nya saker är alltid kul!

Idag, onsdag, lyser väl solen över dig med!?

2006-07-12 @ 11:56:53
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ninni

Spireor...är inte den ena en Astilbe...den med plymerna??

2006-07-12 @ 15:37:35
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Ninni du får nog nödsaka dig och ge latmasken rätt;) Vi har haft en likadan och det är dessvärre en plymspirea:))

2006-07-12 @ 19:51:26
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback