En vacker dag blir det regn!

32959-179

Lugn vecka - men! Lokalradion vill komma och göra reportage om vår totalt ointressanta verksamhet, jag lyckades styra bort dom idag och hoppas att det kommer tillbaka någon kunnigare person nästa vecka, som får tampas med etermedia!

32959-178

Vi har fått några mm regn - det faller i god jord! Jag köpte en regnmätare på ÖB höromdagen. Vi har aldrig haft nån sådan. Det var väl därför det började regna!

Grillrester till middag och lammkotletter till lunch.  Det får duga!

Jag har fortsatt varit förhållandevis social och fått tag på flera vänner i förskingringen. Pratade med JC i Norrtälje igår, som säljer lägenhet (frånträde i juli) och sommarhus (Grisslehamn) köper ny lägenhet, med inflyttning i december och köper nytt sommarhus, som dom får besittning till i juli (Grisslehamn), vilket innebär 12,5 mil till jobbet (en väg - han jobbar i Stockholm, nåja snarare anställd)) fram till december, två bussbyten.  Grattis - hoppas det funkar!

Jag sökte också min grekiske vän CM, men där gick jag bet, kanske är han hos släkten i Grekland.





Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vad du är duktig. Jag har gamla vänner som jag tänker på då och då. Men inte söker jag upp dom inte.

Postat av: Anonym

Här vräkte det ned en stund och lättade lite på trycket. Jag ser att ni fortfarande har grönskan kvar. Här börjar björkarna gulna.

2006-07-28 @ 21:43:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Åhh en ny vy, man tackar, men den andra gillar jag starkt, börjar känna mig lite hemma där faktiskt.
Och äter som kungar gör ni, grillat och lamm, mmmm.
Gamla vänner, så trevligt!
Men det märks att JC inte är så smart, annars skulle han för evigheter sen, ägt en sån däringa alltiett telefon.
Lev väl Häj

2006-07-28 @ 22:03:51
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja lite grönska har ni kvar....här är det torrt, torrt!'
Din grekiska vän är säkert i Grekland...där är det skitvarmt, trettiosju grader läste jag...phu!!
Ha det bäst, kram

2006-07-29 @ 10:59:40
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Förresten.. bättre sent än aldrig, fyndig rubrik, du är bra på det du:)
Ha en bra dag.

2006-07-29 @ 13:53:17
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback