Trött

Jag såg att nån skrev nåt  om att  vara kroniskt trött - och det känns välbekant, fast ändå inte. Den som är kroniskt trött på riktigt, jag vill absolut inte nedvärdera någons upplevelse, kanske lider av någon bevärlig sjukdom eller så, då kan det nog kanske vara lite tyngre ändå, jämfört med oss som känner oss kroniskt  trötta, men egentligen kanske bara är normalt trötta. Nån som hänger med på resonemanget. Själv är jag för trött för det!

Jag läste i tidningen om att justitieministern i USA har begärt loggar på alla sökningar under en viss vecka, på vissa sökord -  hos Yahoo och Google. Yahoo har lämnat ut och Google vägrar. Jag har gjort min sista sökning på Yahoo - om jag säger så!

Det verkar som USA helt har gått överstyr i jakten på gud vet vad - inte kan det väl vara terrorister dom söker!

Har hela fundamentet "friheterna" i USA hamnat på "sophögen"!

USA har alltid gett sken av att värna yttrande-, tryck-, åsiktsfrihet. Fast ändå inte - i praktiken. Möjligen på pamfletter. Möjligen!

Om jag skulle söka på nitroglycerin på Yahoo och CIA skulle kolla. Då ligger jag illa till. Alla banktillgodohavanden skulle frysas, mina 4.314 kr hamnar i Limbo, jag blir klassad som terrorist, nån rättegång får jag inte, jag kommer inte att få veta vad jag anklagas för, kanske får semester på Cuba, en lång  - trots att jag egentligen bara vill kolla de aktiva beståndsdelarna i läkemedlet med samma namn!

Jag är orolig över USA:s nuvarande regims despotiskta och statsterroristiska drag. Dom får fán skärpa  sig till hösten då jag och Osbourne - förhoppningsvis - ska göra vår femte studieresa, med målet - the big Apple, staten New York, där Albany är huvudstad !

Ur led är tiden och i synnerhet de grundläggande mänskliga fri- och rättigheterna i USA. Eventuella sökningar på nätet får tills vidare göras med Google!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback