Positiv

Idag blir det ett  inspirerande och positivt inlägg. Mina inlägg är ju vanligtvis inte direkt muntra och så! Bitvis rätt bitska - även om jag blivit betydligt snällare  i år jämfört med 2005.

Det finns ju väldigt mycket som  är positivt och inspirerande och jag började min sökning efter dagens  höjdpunkter genom att bläddra igenom Sundsvalls Tidning. Det går rätt fort.

Vad som är positivt eller  negativt finns ju naturligtvis  hos betraktaren.  Om en fabrik läggs ner kan det ju vara  tråkigt för dom som jobbar där. Men positivt, för andra om fabriken tillverkar produkter som inte är är bra för människa och miljö!

Trots hög sökambition fanns ingen direkt positiv artikel, typ blind, fattig, åttabarnsmor vinner 10 miljoner på trisslott, i Sundsvallaren idag. Inte ens på insändarsidan fanns några klang och jubelrop. Av åtta införda inlägg var inget direkt kul  och positivt inspirerande - rakt av!

Sundsvalls Tidning kunde inte hjälpa mig framåt i sökandet efter livets ljusglimtar. Synd.

Däremot såg jag på morrontv:n att Alzheimer-medicinerna verkar funka. Inte så att man blir frisk och får leva längre, snarare tycks livskvaliteten öka.  Bra - för det är nog en jobbig sjukdom på många sätt, skulle jag tro!

Sen läste jag i tidningen att tvillingar vanligtvis har något lägre IQ än enlingar! Det visste jag inte!

Slutligen såg jag på text:tv:n att Google kommer att leverera sin sökmotor till Kina - med inbyggt censurfilter! Det är ju verkligen inte kul - men  det är inte fullt lika grönjävligt som att kolla loggarna för att få veta vem som varit var och frågat hur?

Själv mår jag inte så pjåkigt. Sov den oskuldsfulles djupa sömn inatt - och nu har jag sen lunch. Solen skiner, Laila Freivalds är i Bangkok och snart är det helg. Och då ska jag gå loss på den nyinköpta  julsnapsen från Alnö! Lite avigt att köpa julsnaps i januari - men jag sätter viljeyttringen på kontot lokalpatriotism!

Ur led är tiden  - men inte julsnaps från Alnö, och inte vet jag om inlägget blev helgjutet positivt! Ett  blygsamt försök i  alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback