Ögonrödor

Frånsett alla mina ovanor (det finns betydligt fler än fem) - har jag även  kroppsliga defekter.

Från och till har jag ögoninflammation och värk i kroppen. När detta händer ser ögonvitan ut som en ögonröda, vanligtvis på ett av mina två (ögon). Ibland, fast mer sällan, har jag två ögonrödor istf två dito vita och då är det typ - bonus!

Idag har jag ett medelrött öga (det vänstra), det spränger lite, men bara lite, kroppen känns, men det har varit värre andra dar!

Om jag inte jobbar försöker jag ta det lugnt och slappa (mer än vanligt) rödögonsdagar, och så blir det förhoppningsvis idag! Egentillverkad grönsakssoppa (på buljong efter fläsklägg) en rejäl ostmacka och ett litet kylskåpskallt glas mellanmjölk blir det till lunch/middag!

Det blir nog film också.  Kanske Broken flowers eller Garden state!

Tjillevippen på en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback