Mardröm

Av fyllhundar och barn får man höra sanningen!

Jag och grabben skulle köpa kläder på rea - mest han! Vi har ju inte direkt samma klädsmak och favvofärger - om man säger så, men det såg jag inte som något hinder i sammanhanget!

Glada i hågen åker vi iväg och det är klart att i trängseln kring "köttgrytorna" - i form av billigare kläder - väcks väl inte de ädlaste känslorna precis.  Mina små tips om färger och försynta påpekanden om att  något av de förevisade klädobjekten kanske såg aningen liten/litet ut, eller hade ovanligare färgsättning mm  - föll väl inte direkt i god jord!

När vi summerade vår quality time - kan jag konstatera att jag numera uppgraderats till mardröm.  De stödjande inslagen verkar inte har varit i majoritet. Jag ligger väl sannolikt inte på den bättre halvan när det gäller val av shoppingstöd. Jag sjönk nog i rankingen.

Men jag kommer ingen. Det är sådana smällar man får ta när man finns i ett socialt system, är 50+ (men känner sig yngre, flåt så mycket) och gillar enfärgat grått, svart och blått - och offensiva dagar, även rött.

Ur led är tiden - men barnen är det inte!



Kommentarer
Postat av: Spoke

Kommenterar du "den"? Då förstår vi din utmärkelse som mardröm.

2006-01-11 @ 08:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback