Passivt aggressiv

Härom natten drömde jag nåt som sedemera visade sig stämma rätt så väl. Med hjälp av det undermedvetna verkar det som man ibland kan få fram tankarna till det medvetna. Men ofta är ju drömmarna - i vart fall för mig -  en mix av många olika saker som sätts ihop i ett nytt sammanhang - där enskildheterna i drömmen kanske är intressantare än helheten, vad vet jag! 

Det är också lite märkligt hur man sorterar intrycken. Om man till exempel har en Volvo 745 och sen funderar på att köpa en annan bil, typ vad som helst - säg Citroen C5. Innan - tänkte man knappt på bilmärket Citroen och såg nån, gjorde man knappast. Men när man bestämt sig då ser man Citroen överallt, på vägen, på TV, på parkeringar - överallt! Världen tycks översvämmad av just Citroen. Märkligt fenomen!

Ibland kan det vara nåt ord, eller någon företeelse man hör någon säga, eller hör på radio/tv och det kan var vara världens knepigaste ord, ovanligt eller annat sällsynt.  Men nog kan man ge sig fán på att man kommer få höra detta ord fler gånger i annat sammanhang ibland inom timmar,  redan samma dag. Jag tror att det även här handlar om att ta in, sortera, lagra och sen kunna ta fram dvs minnas. I söndags hörde jag någon på TV säga passivt aggressiv. Det är inget helt vanligt uttryck, men kanske inte helt ovanligt ändå. Det gick inte många timmar förrän uttrycket kom tillbaka i ett annat sammanhang och sen har jag hört uttrycket flera gånger efter det! Knepigt. Först kommer ingenting och sen kommer ingenting och sen bara flödar orden fram!

Ur led är den passiva aggressiviteten och tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback