Enkelspårigt

32959-21


Hemma igen efter några dagar i Stockholm. Inget spännade finns att berätta. Förr var det oftare flyg - men det har blivit för dyrt, tyckte stämman - så nu är det tåget som gäller till Stockholm, och oftast X2000 som lämnar Sundsvall 06.11.

Det är inga problem att åka tåg i och för sig.  En nackdel är att det tar cirka 1 timme effektiv restid längre en sträcka - jämfört med flyget, och det känns. Men nu kan jag till och med sova lite på tåget - och det är inte så illa. Möjligen är det uttryck för aningen lågt ställda förväntningar på en  resa med tillhörande förrättning, som vi brukar säga i branschen! Fast nu överdriver jag nog - vi pratar vanligtvis inte så!

Selma frågar. Hur var det i Stockholm??
Jotack säger jag. Jag kunde sova lite på tåget!


Hur medelålders är det - på en skala??

Allt nog och emedan. Det är som det är med den saken. Mycket OS tittande har det ännu inte blivit. Jag har svårt att lägga energi på skidskytte, sprint, curling och snowbord med flera grenar, eftersom jag inte kollar det annars. Jag är en jättetråkigt typ så.  Det verkar dock vara en riklig  medaljskörd  för Sverige, bättre än OS 1948!  Därför får jag väl peta dit en svenska flagga för att "smöra" lite i största allmänhet!  

Om Sverige förlorar hockeymatchen (semifinalen) imorron mot Tjeckien - får jag i så fall på bjuda på en rubrik!

OS is Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback