Danmark

I mitt inlägg Dannebrogen på dekis ger jag förslag till hur muslimerna kan agera för att sätta tryck på de danska fascisterna med Anders Fogh Rasmussen (f- 53), statsminister och ledare för venstre, i  spetsen.

Mitt förslag är muslimerna samordnar en köpbojkott mot danska företag, vilket skulle vara "lätt som en plätt". Jag menar om du är elak mot mig - så kan det inte förväntas att jag ska vända andra kinden till (inte jag i alla fall)!

Fogh Rasmussen har lyckats med konststycket att förmedla en nationell ursäkt som uppfattas som en förolämpning. Grattis! Bra jobbat!

I Sveriges bästa debattprogram i statsTV:n, med Lennart Pettersson diskuterades igår karikatyrerna. Anders Hellner, utrikespolitiska institutet ansåg att det var ett ojuste "hot" om Danska företag skulle bli bojkottade av muslimerna. Han förde ett förvirrat resonemang i saken.

I alla år har ju USA genom vapenmakt och annat förtryckt tredje världen, och nu mest Irak, de belägger länder med karantän, som t.ex. Cuba. Då är det minsann inget hot mot demokratin och världsfreden.

Ur led är tiden och hur vi ser på världen. Det är verkligen skillnad på ärter och fläsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback