Simba är död

32959-363

Simba är död (men inte på bilden - där är han i sitt esse, som vi minns honom).

Efter att ha piggat på sig under lördagen, då han ömsom satt, låg och spann, av hjärtats lust  i våra knän, blev han långsamt sämre under kvällen och i morse var han rejält dålig. Han var geistlös och spänd över magen. Han stängde av kontakten, blicken var annorlunda och han kröp undan. Vi fick i alla fall försiktigt stryka honom över den ömma kroppen, och det gillade han.

Det var bara att försöka få tag på en veterinär, för att förkorta lidandet. Och resan dit gjorde J1 och jag för några timmar sedan. Vi träffade en pensionerad veterinär med mycket medkänsla, en riktig djurvän som gjorde det tråkiga  som måste göras. Vi  strök honom försiktigt över den mjuka pälsen och han somnade lugnt. Simba fick på ett värdigt sätt gå till sista vilan! Han ska kremeras i Bergsjö i nästa vecka.

Nu hoppar och skuttar Simba för fulla muggar, utan krämpor på en molnbädd i katthimlen.

32959-362

M och jag är alldeles förkrossade, eller näst intill. Det är rejäl uppförbacke, vill jag lova! Om några dagar kanske vi kan ta tillbaka minnet av allt det roliga han gett oss. Idag går det inte, det är bara sorg.

J1 har åkt till sig och han skulle ringa till J2 och nyss pratade även vi med J2.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Det var för sorgligt med kissekatten och även om det inte finns någon annan utväg är belutet tungt.

Hoppas ni piggar på er!

Postat av: Lotta

usch det där är det värsta med djur...:( fy så tråkigt, skickar ett lass tröstekramar till er. Ni får ta med er att det var tur ni lät honom slippa lida, det är viktigast fast det gör ont att se dem somna in!

Här är han nu... titta och glöm inte visa M...
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Den där gråter jag till än idag...
kraaaaaaaaaaaam

2006-12-10 @ 20:01:55
URL: http://web.comhem.se/~u60531231/
Postat av: Nina på Johangården

Helt bestört blev jag av rubriken. Säger för övrigt som frktjatlund.

Tröstkram till er!

2006-12-11 @ 09:03:53
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hej min vän..
Men åhhh så tråkigt.. Så smärtsamt. Lider med er.
Jag minns så väl när jag och dottern fick åka till veterinären och låta dotterns älskade Suss få vila för evigt.
Hon blev hyperallergisk för katter och funderade länge på trots ett utdraget lidande att låta någon annan få henne, men ingen var intresserad och vad fanns det för val..?
Då och då, fast det gått mer än 13 år sen, saknar hon sin kloka lilla kissevän..
Vilken fin ny blogg du har.. Fann den dagen efter du skrev att du skapat en ny, men tyvärr kunde jag inte lämna någon kommentar.
Men vet du vad käraste latmasken.. jag gillar den här gamla ännu mer, kan du inte slå ihop båda i den här gamla beprövade??? Snälllla
LTC till dig och M

2006-12-11 @ 17:56:55
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: MammaLena

Men kära värld ett sånnt elände...

Vet hur det är... pigg och go och "frisk" ena stunden å så ...Vår gamling blev akut sjuk, - urinsten ? kan det heta så... kattfarbröders motsvarighet till prostatastopp?
Katthimlen vart det - samma dag.....
Stor sorg både hos folk och kattfrökenkompis...
Kommer det nån ny Simba?
/L

2006-12-12 @ 10:36:43
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Anonym

Bloggen har inte funkat på flera dar, men kanske ikväll. Annars bra - huvve upp och fötterna ner!

2006-12-13 @ 08:26:11
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: SolDalen

Näää det var inget skoj alls, men samtidigt så har man ett konkret bevis för att den lilla varelsen har det bättre där den är.

Jag kan än idag sakna min underbara, kloka lilla kisse som jag tyvärr fick avliva, hon var en mycket bra liten fyrbent vän.

Hälsa M och hoppas att förlusten av den lilla kära vännen ska lindras

Jag är förresten tillbaka, hörde dock av mor att du bytt blogg??!!
Hoppas att fötterna ändå styr in på denna blogg med jämna mellanrum

Ha det så gott i allt julstök

/IKA

2006-12-14 @ 14:09:09
URL: http://soldalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback