Reprisblogg

Det är väl närmast en definitionsfråga om jag kan säga att bloggen är igång. Tanken var nog att sätta den i karantän p.g.a. tidsnöd under den arbetsspäckade hösten, samt brist på bärande ideer, fantasi och kreativitet.

Kanske skulle det senare komma goda idéer som möjligen kunde omsättas i inlägg och i avvaktan på denna idemässiga islossning,  kan man kanske förstå tillblivelsen av hobbyprojektet kändisbloggen.  En möjlig nackdel med kändisbloggen är att det inte  blir någon kommunikation/diskussion. Vad kan man diskutera om man  hostat på  kändis XX eller suttit i samma tågvagn som känd person YY, det kan ju knappast bli något drag i och om denna icke-händelse.  Under alla omständigheter  kommer  Sundvalls-bloggen att vara kvar till trettondagen. Några inlägg i denna blogg kanske också kommer nu när det blir lediga dagar framöver.

32959-366

Idag har jag och M julshoppat lite på Coop i Bydalen, sen skulle vi tvätta bilen, och då funkade inte biltvätten, det var bara att traska iväg och hämta hjälp, hjälp kom och tvätten gick igång, till glädje för mig och den växande kö bakom mig, som undrade vad i Hälsingland som pågick (eller inte pågick) i tvätthallen. Min känsla är att det oftare blir fel på tvätten när jag ska tvätta, än när andra gör det, fast några bevis eller statistik kan jag inte referera till. Sen har jag gjort en repa på stan för att göra hemliga inköp, som jag inte kan berätta om här.

Mycket oväntat ringde också en gammal kompis från Hudiksvall, det blir gärna sådana böjelser kring jul, märkligt va!

Kinesmat har avätits idag, kyckling med sötsur sås och biff med blandade grönsaker, efter det tupplur på soffan, man blir helt utmattad av att göra nästan ingenting. Det regnar och i min förkrympta värld är regn fyra dagar före julafton inte det optimala vädret. 

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tror på tomten! Han har skickat paket till mig! Om du skulle råka på honom någonstans, kan du väl vara så snäll och framföra en hjärtlig hälsning till honom från mig.

Postat av: frktjatlund

Nä, det känns inte så frestande med att ge en kommentar i stil med:
Apropå Bengt Grive, så jobbade jag på samma arbetsplats som hans syster. Hon var en riktig krutgumma och en hejare på gång.

Även om den är dagens sanning.

2006-12-21 @ 16:00:02
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback