Julbestyr

Det skulle kunna vara en julgran - men det är det inte! Det är samma gamla plommonträd, som har en tendens att återkomma i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

32959-368

När jag gled iväg från jobbet strax före fyra, kändes det som de omedelbara arbetskatastroferna kunde vänta till efter julhelgen, vilket var en skön känsla.

Tack vare M blir det jul hemma. Vi har käkat med J1 och J2. Det var inte direkt en gemensam måltid, p.g.a. alla påkomna julbestyr  -  men nästan.

Sen har vi tittat på TV och M och jag gick ju an som vanligt - vi har synpunkter om det mesta, och de synpunkterna vill vi gärna förmedla tämligen omgående, kanske kan man kalla det dålig impulskontroll, det är väl inte som jag skulle kalla det, men för att beskriva skeendet kanske, mer som illustration  - vilket störde J2 i hans koncentration, han dröp av  tämligen omgående och gick sedemera för att hälsa på en kompis. Det är alltså ungefär som vanligt.

Under alla omständigheter är det skönt med några extra lediga dagar, och sen ser jag fram emot alla dyra julklappar som tomten kommer att dela ut inom 48 timmar. Looking forward too it! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

*ASGARV* skrattar ihjäl mig ang julgransfoten, har haft samma bekymmer idag. Var ledig från jobbet och for till stan och mys-shoppade, du vet (om inte du vet så vet garanterat M) när man shoppar utan att stressa, man står i kön och tänker på att allt tar sin tid och inom 1 timme är allt "klappat och klart".

Nu var det ju julgransfoten som jag skulle ha till slut. Klart Classe O har det som har det mesta, men näe och inte Obs(ringde innan´, de hade 2 kvar men kunde absolut inte lägga undan, var där 10 minuter senare *SLUUUT*, drog även förbi Barnens hus, Rusta, ica, silvan.. efter 2 timmar fanns sig L i upplösningstillstånd i kaoset som råder i de köpcentrum vi har, men då dök det upp en fotj...el på Willys iallafall och jag njöt igen *not* när jag stod sist i 100 meterskön med en sketen julgsfot för 89 kr. Det enda jag såg framför mig var kundvagnar överfulla, om jag fick gå förbi? Näeeeeee...vi bor ju i Sverige..störst går först, var är då en L med en julefot? ja återigen dök den där sabla julstressen över mig, det är alltid så.

Men nu ska vi vara glada och jag har haft en underbar kväll med en dotter som pryder granen med juliga pynt, en svart hund som står mitt i gran och pynt samt min gula Linux som är en stor julklappstjuv.. han e underbar att se.. vips norpar och drar iväg. Aja baja får matte säga inte öppna idag. Ni borde få se honom öppna klappar, han e för rolig!

Det vart ett långt inlägg idag.

***GOD JUL & GOTT NYTT ÅR***
Kram från Lotta, Kim gul & svart

Ps:vi kommer säkert förbi;)

Postat av: frktjatlund

Jag känner igen det där med att kommentera framför tv:n. Själv blev jag, som tonåring, tokig på den äldre generationen som jämt skulle snacka sönder filmens inledande scener. "Vad heter han nu igen, Han hade en biroll i Dimmornas bro. Bla bla bla..."

Nu får jag hålla i mig för att inte göra likadant. Är det arvsynden?

2006-12-23 @ 12:07:16
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback