Valpropaganda

32959-231

Jag vill inte påstå att det är höst, men det har kommit några gula blad på plommonträdet.
Det är mycket plommon i år, dom är verkligen goda, söta och lagom fasta i fruktköttet!

32959-230

Valaffischerna börjar komma upp på gator och torg. Moderatarna skyltar med;

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till gymnasium.

Det leder onekligen tanken vidare. Vad sägs om följande affischförslag

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - Göran Persson - och hör sen! (SAP)

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava - men bara om man själv eller föräldrarna är födda  utomlands! (Folkpartiet)

Heterosexuella elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - pastor Åke Grén (Kristdemokraterna)

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - nasse! (Sverigedemokraterna)

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - vända kappan efter vinden (Kommunisterna)

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - makten är viktigare än miljön (Miljöpartiet)

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - vela! (Centerpartiet, har velat länge)

Det var dagens bidrag





Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jamen det här vore väl nåt, kan inte sägas tydligare.
Ha det gottare än gott!

Postat av: SolSkuggan

Oj.. Nu är jag så där trögtänkt igen. Det är i sanning betungande, samt deprimerande att inte vara rapp!
syftar på svar hos mig.

2006-08-26 @ 22:44:04
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Haha...nu har du tänkt till igen!
Vad det gäller plommon så är det väl så att det är lagom tuggmotstånd precis innan dom blir mogna. Jag gillar halvmogna...jag

2006-08-27 @ 19:01:08
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: M

Elever som lämnar grundskolan ska kunna stava till - skidlandslaget! (nu var jag varken politisk eller korrekt)

2006-08-28 @ 17:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback