Trekant

32959-208

Hösten känns längre bort nu. Bilden togs 19.09. Dagen har formligen rusat iväg. J2 vaknade med illamående och herzen schmerzen, men gav sig iväg ändå. Kom hem till lunch för vila. Nu bättre, på avslutningsfest. Skjutsad av mig nyss.

J1 bil klarade nästan besiktningen. Höger spindelled (fram) dålig måste bytas. J1 nöjd. Själv har jag spontanjobbat på förmiddagen, men bara lite, kanske en timme drygt, en lång timme. Sen har jag städat köket och en (1) enhet badrum/toa (vi har 2). Jag har inget emot att städa - men mest gillar jag att fuskstäda, det vill säga göra det som syns, typ golv. Men idag har jag tänjt mig lite!

Matjesill till middag - och strax dax för lite vitt vin. Visst är det kul med x-ord!

32959-207

Vid lunchtid var det dags att åka till närbutiken och handla. Vi har en jättefin butik som ligger ett längre stenkast från vår enkla boning. Dit åkte jag - glad i hågen för att köpa mjölk och lite annat smått och gott.

Väl framme möts jag vid butiksentrén av en kvinna, som ser ut att vara mellan 30-40 år, vit t-shirt, blå träningsbyxor samt det solblekta håret uppsatt i en skolfrökensknut i nacken (ni vet va)! Hon söker ögonkontakt med mig, ler, visar sina vita tänder  och säger, hej - vill du vara med på en trekant?

I någon mening är det ju en bevärlig situation som uppstår i och med den utslungade impertinenta frågan - egentligen vet man ju inte vad man ska säga och hur man ska agera. Ska man ta det som en personlig förolämpning, för att man ser liderlig ut, eller ska man ta det som en komplimang! Möter man kanske en nutcake som i nästa sekund vill sätta en ispik i den otränade bröstmuskeln, eller vad är det frågan om!

Fortsättning följer........






Kommentarer
Postat av: Gunnel

Men jag tror jag dör. Det där lät ju onekligen lite för spännande. Men det kan vara spännande med trekamp oxå :O)
Hoppas vinet var gott...och du det där med hörapparat...skaffa inte en så´n. Livet blir mer spännande utan tydligen.

Postat av: SolSkuggan

Hörs imorron Latmasken..
Tassar bara upp för att drömmen väckte mig. Passar på att stänga av datorn och ta ett par alvedon, fräsch jag...! Näää inte ett dugg.

2006-08-12 @ 00:31:23
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Glömde ju..
Är det du som tagit bilden av löven mot himlen, bild 2.
Då blir jag mäkta imponerad, så fiiin. Spara den till nån fototävling vetja:))

2006-08-12 @ 19:06:59
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback