Tokblomster

32959-202


Jag blir impad av vad man kan göra med en helt vanlig digitalkamera, utan märkvärdiga finesser! Hur bra skulle det inte kunna bli om man läste manualen,  men den är tyvärr på tyska.

J1 ligger på plus. Han bjöd på middag idag - en välsmakande chili con carne,  isvatten, kladdkaka och glass fick vi till efterrätt. Vi kom, vi åt vi - gick hem.  Det var bra känsla att bli uppassad. Mer sånt!

Imorse ringde jag och väckte J1 klockan 07.05. Han har semester och skulle besiktiga bilen 07.20 och jag ville vara snäll och kolla att han var vaken, pigg och rask, Det är tämligen viktigt att bilen åter kommer under samhällets kontroll eftersom den har körförbud.

Några signaler går fram och efter en stund hörs en sömndrucken röst säga hallå. Hej säger jag glatt. Fick du inte mitt SMS igår, säger han.  Njae - säger jag frågande! Jag har stängt av plingsignalen för inkommande, och har därmed inte full koll på funktionen i fråga. Sedan säger J1 att han bytt tid och att bilen ska in först på fredag.

Säger du det, säger jag, synd att jag kanske väckte dig! Det gör inget säger J1, det är nån jävla dåre som ringer och aldrig lägger på,  så jag måste upp och svara. Inte kan han väl insinuera att det är jag, som är dåren!

Det är dålig telefonkultur i det här landet, säger jag försonande, försök somna om, vi ses ikväll, min tvåfödda son!



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ibland händer det ju att man läser vissa inlägg ett par gånger, så och dina.
Hmm.. Nu har jag läst detta 4 gånger, försökt komma åt pudelns kärna.
Kanske sitter den i meningen där du skriver att du - stängt av plingsignalen, den meningen läste jag ett par x-tra gånger.
Alltså du ringde J1, men J2 säger att - det gör inget.
Ringde du J1 eller J2, eller var J2 hos J1, eller möjligen så var J1 hos J2.. Hmmm Tvåfödda son, där ligger hunden begraven kanske...
Härlig bild, med en digitalkamera i handen blir man oövervinnerlig.
Ha det bäst!

Postat av: Anonym

Jag har redan - på eget initiativ - korrigerat, skrev fel! Det blir alltid nåt fel....tanken går iväg...och fingrarna far åt ett annat håll...
J1 är äldsta sonen och J2 den yngsta!
Tvåfödda son, är ett försök till lustighet, eftersom vi har två söner, tillika A-barn, så det så!
Vilken tur att jag har läsare - med full koll, det har inte jag!

2006-08-09 @ 21:01:00
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Du får lära dig tyska så du kan greja mer med kameran då...

2006-08-09 @ 22:43:41
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hahaha var det så enkelt:) Och jag som la ner så mycket energi.
Alltid fel.. Det var väl att ta i, annars hade jag misstänkt det om det hade varit vanligt.
Tvåfödda.. en klar pärla bland lustigheter, ska försöka memorera det. Synd bara att jag bara har 1 dotter, tvåfödda dotter, det låter nåt det.
Ids du, känner du för det, eller rent allmänt finner det om än aldrig såå litet intressant, så finns det en utmaning till dig på min blogg, ämnet..Böcker.
Ha det bäst!

2006-08-09 @ 23:01:27
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Teodora

Du, har du kollat på nätet? Det finns ev. en engelskspråkig manual som du kan ladda ner! Så gjorde jag med vår Nikon D50 inhandlad i Tyskland. Jag har en engelskspråkig manual för tyskan klarar endast äldsta ättelägget av behjälpligt + dottern, men hon bor ju inte hemma längre. Yngsta ättelägget läser visserligen tyska på högstadienivå, men det är lite annat än manualtexten. Importören av kameran har för övrigt skyldighet att tillgodose en med manualer på valfritt språk, men lite beroende på ifrågavarandes policy så kan man få punga ut lite extra. Som den semipedagog jag är kan jag inte nog rekommendera en genomgång av manualen! :-)
Öh, inte för att jag själv gjort så, men du vet... "Lev som jag lär, inte som jag lever"!

2006-08-10 @ 09:17:39
Postat av: Ninni

Digitalkamera är hur kul som helst, jag var väldigt skeptisk till att börja med. Jag ville ha hem mina bilder i postlådan, klistra in i album osv!
Men nu är jag såld...det är toppen jag sparar dom kort jag vill ha resten raderas...blir en del!

2006-08-10 @ 10:51:38
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Tommonika

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-06-15 @ 09:05:24
URL: http://tommonika.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback