Taj Mahal

32959-201

Solen har redan en flackare båge över vår radhusidyll. Den hysteriska sommarvärmen verkar - i alla fall tillfälligt - har gett med sig. Bara 24 grader när jag åkte från jobbet, det kändes kyligt. Tur att det finns täcke i sängen! M är varm hon - där finns det än så länge bara  ett påslakan

Sommaren är nog på väg, ännu inte mot Britt - men definitivt på väg. Likaså J2 som drar mot Umeå på lördag, sommarjobbet avklarat och nu är det dags för slutspurten med studierna. Fästmö Je har fått jobb i den vackra staden Örnsköldsvik. Kul - grattis.  Det kanske blir Ö-vik för dom två ett tag framöver!
 
32959-200

Spirea diablo - om nån undrar.

Kanske bjussar J1 på middag imorron. Hoppas på det bästa!

Normaldag på jobbet. Direkt kul är det inte, man gråter hela vägen till banken, för att lösa ut den magra lönechecken, när det är dags för denna golgatavandring kring den 25 varje månad! Ack ja! Det var bättre förr, då fick man slantarna kontant tillsammans med en gul avlång smal pappersremsa, med handskrivna löneuppgifter.  Nu är det inte ovanligt att lönesupporten finns i Indien eller på Irland.

Taj Mahal på er - grevar och baroner.



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ångrar att jag stoppat tillbaka täcket i påslakanet, det är outhärdligt varmt på natten.
Vi hade det ju så skönt, men nu är det 27-28 grader varje dag, hujedamej.
Låter inte bra med golgatavandringen, ni svälter väl inte.. Hoppas innerligt att J1 förbarmar sig och bjuder er imorrn.
Ha det bäst!

Postat av: Teodora

Lönen ja, men du är ju ändå man! Då får du 530 € mera i lönekuvertet än motsvarande kvinna! Enl. EU-statistiken. Kanske dags att byta kön för mig?
M har helt rätt, det är tunna lakan som gäller och naket därunder...

2006-08-10 @ 09:12:19
Postat av: Gunnel

Det var lite kul med dom där långa smala remsorna. Jag stegade in till chefen och tackade för pengarna. Han sa att jag hade ju jobbat ihop dom. Det hade han rätt i förstås. Men samma sak gjorde jag månaden därpå. Då skrattade han och sa att jag behövde inte gå in till honom och tacka...för det var ju inte hans pengar jag fick. Ja...man var artigare förr också

2006-08-10 @ 21:02:29
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback