Pride och nyfattigdom

Det som stör mig är att alla karriärpolitiker nu flockas runt Tantolunden för att vara politiskt korrekta och smöra allt som går, för den inflytelserika och kapitalstarka hbt-rörelsen. Det är Bodström och det är Sahlin och givetvis Gudrun Schyman, men hon är väl snarare off än on nu! För att inte försvinna i mediabruset bjuder man man in nån kändis, som kanske inte är riktigt gay, kanske som inviningstalare och så buar eller hurrar man åt spexet. Det är ju patetiskt alltihopa.

När får alla ensamstående socialbidragstagande flerbarnsmammor i förorten någon sekund av alla jäktade karriärpolitkers tid, eller spaltutrymme i tidningen eller sekunder i TV - för att belysa sin vardag och sina drömmar?

När får alla medelålders alkoholiserade förtidspensionerade män, utan hopp och framtidstro i nyssnämnda förort - politikers tid och utrymme i media! Svaret är aldrig!

Tänk en parad med alla resignerade mammor med bleka barn och rödnästa medelålders alhoholister med bästa gåbortskavjen på. Det skulle vara så långt ifrån show, plymer och bara rumpor man skulle kunna komma. Inget spex - bara tristess och uppgivenhet delvis orsakad av dålig politik. En sån manifestation skulle inte få en sekund i TV eller annan media och ingen respons från våra tyngsta politker, för dom fjantar runt på gaygala, och har inte tid med något annat.

Jag har inget emot att hbt-rörelsen manifesterar sin värld och sina förhoppningar - men dom får oerhört stort utrymme i media för att exponera strunt och trams. Det är också beklämmande att se alla politiker gå runt och smöra för gay-rörelsens ikoner, och hämta in billiga politiska poänger. Min uppmaning till Bodström och compani är helt enkelt - sköt ert jobb, ta ansvar  och gör t.ex. något åt  den nyfattigdom som i rask takt utbreder sig i underklassens Sverige. Det kommer inte bli några rubriker i media - men när ni så småningom  lämnar ert uppdrag kan det kanske visas att ni åstadkommit något. Som det är nu kan ni bara skryta med att ni mest gått på gay-parad och verkat aktiva - det imponerar inte på mig.

32959-193

Imorse blev jag tagen i örat av M som tycker jag har gammelgubbsåsikter, som jag inte borde torgföra. Uppläxningen varade en timme, sen drog hon på stan och handlade. Nu har hon kommit hem - vapenvila råder. Jag glider iväg på fotboll klockan fyra och tar J1 och J2 med - så det så!

Det är varmt som satan idag, mellan 25 - 28. Fina grejer det!



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Sunda åsikter du har...men det har jag ju sett förut. Man behöver inte vara anti bara för att man tycker att focus ska läggas på något viktigare. Tyvärr är det nog så att dom längst ner i samhället aldrig kommer att få den hjälp dom behöver för det kanske är lite för "smutsigt" för våra fina damer och herrar i riksdagen. Nej vi "vanligt" folk skulle nog sitta och bestämma...då skulle dom få se på andra grejer :O)

Postat av: Ninni

Jag skulle gärna se den paraden du skrev om....dom behöver luftas och höras!!
Inte har du gammelgubbåsikter....jag tycker det du skriver är sunt och ger nog oss alla en tankeställare.

Ha en go kväll, jag ska ut och åka båt ända till Karlstad...sju kilometer bilvägen...båt har ingen aning.

2006-08-05 @ 15:50:33
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Det här inlägget gillar jag verkligen, inte bara det, det är så helrätt också. Du uttrycker nog det som många många känner. Frågan är känslig, men du förklarade så bra, så det går inte att missförstås.
Gammelgubbåsikter, hmmm nog är jag väl kvinna än eller..;)

2006-08-05 @ 18:49:54
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: M

"Gammelgubbåsikterna" gällde förra inlägget där Latmasken i förtäckta ordalag och på ett försåtligt sätt torgförde sin illa dolda homofobi. Så det så.

2006-08-05 @ 20:35:20
Postat av: Anonym

M - får säga vad hon vill, försåtligt eller inte, sanningen segrar till slut!

2006-08-05 @ 21:16:44
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: M

Vad skönt det är när Latmask äntligen kommer till insikt. ;=)

2006-08-06 @ 09:15:24
Postat av: SolSkuggan

Sköna.. Det är vad ni är:)))

2006-08-06 @ 10:01:51
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback