Nytt dagboksblad

32959-211

Nu skriver vi på ett nytt blad i dagboken. J2 åker tillbaka till Umeå efter 11 veckor, för att fortsätta plugga och strävsamma paret anpassar sig till nya läget.  Det har funkat bra i det stora hela i sommar, J2 är ju verkligen lätt att ha att göra med. Han gillar visserligen inte att städa och att laga mat  mm - men han har i stället en massa andra goda sidor.

I natt kom han, i god ordning hem 03.18, avslutningsfest med sommarjobbarna, och det är säkert med blandade känslor han säger hej och tack  till dom,  oss har han ju kvar!  Han var ändå pigg vid elva då lunch skulle ätas och  bilen packas. J1 skjutsar och det är ju broderligt på ett positivt sätt.

32959-210

Vi har städat lite, torkat, dammat, tvättat,  suttit i solen, skuggan, ätit bacon, ägg och stekt potatis till lunch, fetasallad á la M till middag, perfekt, kanske lite grönt te och mackor senare.  Vi har också testat ett nytt vitt vin, som kanske rapporteras om imorron.

Det har varit en riktigt fin högsommardag, med härlig värme, sol från blå himmel. Bättre kan inte önskas. Sundsvall har - åter igen - visat sig från sin allra bästa sida!

Plommonen börjar mogna, dom smakar jättebra - jag lovar!



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så härligt att J2 närmar sig civilisationen igen. Och sicken tur att han väljer bort städningen och matlagningen, alla kan ju inte stå vid spisen och hålla skurkäppen samtidigt, det skulle allt se ut det...
A-barn jag börjar så smått fatta innebörden, J1 är ju en annan pärla.
Så mycket ni fått gjort idag och dessutom har ni hunnit med att sitta i solskuggan också. Visst är det vilsamt, mot den stekande och aldrig sinande solen.
Fetasallad á la M... låter hiskeligt spännande, undrar om Madame vill släppa ifrån sig receptet.. hmmm?
Ljuvliga plommon!
Bild 2 helt suuuper!
Ha det så bäst du bara kan och hälsa kära M, min trogna bundsförvant:)

Postat av: Gunnel

Jösses vad gott med plommon. Åter blir jag påmind om min fd trädgård. Saknar den mer och mer. Särskilt nu när allt börjar mogna. Köpefrukt smakar inte detsamma.
Fetasallad skulle jag också gärna vilja ha ett litet recept. Även fast jag inte känner M. kanske hon delar med sig ändå. Du kan ge henne en extra kram så kanske det löser sig

2006-08-13 @ 13:56:19
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Ninni

Åhh är era mogna undrar om mina är det, har inte kollat!

2006-08-14 @ 08:26:28
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolDalen

Mums säger jag bara..plommon. Kan känna smaken.
Det var mycket broderligt att skjutsa honom till skolan. Kan sannerligen tänka mig att det fanns blandade känslor med i bilden när han sa hej till sommarjobbarna.

Milde himmel, fick just en framtidsvision av mina gossar och deras framtida studier..huuu se dem åka iväg till annan plats..okej, det är några år kvar, de är ju bara fem år nu

Ha det gott

2006-08-14 @ 11:53:00
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: Teodoramalie

You will be hearing from me soon. Thanks

2008-09-08 @ 13:00:23
URL: http://teodoramalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback