Naturporr

32959-195

Det har varit näst intill en tropisk natt. Kvicksilvret visade på dryga 18 grader, när vi började röra oss vid sju. Täcket släpper jag aldrig, vilket gör det aningen varmt i sängen, i sovrummet var det väl i natt kring 27 friska celciusplusgrader.

M fick frukost - om inte på säng, så näst intill. Till saken kanske hör att jag under en längre period, många månader fått frukost på säng, lördagar och söndagar och ibland mitt i veckan utan knot från M sida. Hon är nog fán förtryckt, i vart fall gör jag mitt bästa!

32959-194

Efter frukost tog vi en morgonpromenad runt vår fina sjö. Nytagna bilder därifrån - tyvärr inte av hög kvalitet, för svårt ljus!

Det kommer att bli varmt idag. Kanske det får bli kaffetår och en sudoku på den soligare delen av altanen, en stund -sen får det nog bli skuggsittande för hela slanten!

Gif - Ljungskile 3-0, kassaksåpssäkert  - men krisen är långt ifrån övervunnen.  Vi möter Örebro borta i nästa match - och det kommer att bli en riktig värdemätare för oss - och förhoppningsvis för dom.

När jag tänker på Örebro - kommer jag allt som oftast att tänka på Orvar Bergmark och Peter Flach och det svampformade vattentornet i stadens centralare delar, där M och jag länge stod och liftade för många år sedan, vi fick ingen lift, till slut förbarmade sig en vänlig bilist och talade om för oss att det var stoppförbud just där!

Så kan det gå - om inte haspen är på!


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

För nån vecka sen tog vi fram täckena igen. Det påminner mig om makens första sommar i Sverige, han frös och frös, låg hela sommaren med dubbla täcken och full klädmundering.
Kul att det går bra för Gif. En annan är ju spotanalfabet som sagts tidigare. Var tvungen fråga maken om Gif är Sundsvall, han nickade sakta och tittade lite konstigt på mig.
Som älskare och anhängare av sommargrusvägar, måste jag säga den bilden var fin.
Ha det bäst!

Postat av: Gunnel

Det var väl inget fel på dom bilderna. Jättefina.
Fy för frukost på sängen...smulit och dant. Nej jag har inte ätit frukost på sängen sen jag var liten och låg och mumsade i mammas och pappas säng. För där gjorde det ju inget om det blev lite smulit.
Synd är att våra barn har gått miste om det här också..bara för att jag tycker det är så otäckt med vassa saker i ryggen när jag ska sova.
Men dom kanske träffar en annan hälft längre fram i livet som kommer att servera frukost på sängen.
Fast det är ju klart...när jag har legat på lasarett då har jag ätit den i sängen förstås...fast då har jag suttit lutad över ett sängbord. Så det gills inte :O)

2006-08-06 @ 15:32:20
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Leifsine

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2010-02-16 @ 08:11:48
URL: http://leifsine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback