Mus och brännvin

32959-204

Utan mus och brännvin försmäktar jag på denna ö - sade visst sjökapen Efraim Långstrump (eller nåt likande)! Det är märkligt att musen hittar till fruktskålen - jag blev alldeles paff när jag såg den imorse, den såg glad, nöjd och mätt ut, sen hittade jag inte kameran,  trodde jag missat alltihopa, vem skulle tro mig på mitt ord!


32959-205


Lite grand bär det av mot höst, men bara lite. Bilden togs 07.09 imorse.

Idag skulle jag varit i Stockholm, men det blev inställt och ingen är gladare än jag, på sitt sätt.  En dag vunnen på annat sätt - eller kanske förlorad. Mest vunnen!

Jag har fått en dag som jag ska slarva bort efter bästa förstånd, lite spontanjobba blir det - men mest ställtid. Jag är uppe med tuppen, och det förefaller snarare vara idoga än latmaska just idag. M har redan åkt till jobbet - där finns det energi! Och J2 är strax på väg mot sin sista sommararbetsdag.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ska inte gå i fällan nu.. Men kan ändå inte hålla mig... Utan snus och brännvin, Pippi själv, äsch...
Visst är det härligt att få drälla på lite ibland, bara se på hur dagen ringlar fram.
Fina tennljusstakar.

Postat av: M

Utan snus i tre dagar försmäktas det...

2006-08-11 @ 19:26:11
Postat av: SolSkuggan

M.. raring:)) Tack! Sååå är det ju och endast så!
Utan snus i 3 dagar... Helt klart, strunt i brännvinet. Aj aj aj Latmasken! Där ledde du mig på fel vägar, nog för att jag kan gå vilse själv ibland:))

2006-08-11 @ 20:05:12
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Den musen (fast det är nog en råtta) använder hårglans...så blank och fin :O)
En mamma berättade för mig (det är länge sedan) att när hennes man och hon satt och titta på TV på övervåningen öppnade deras son dörren. Han går fram till fruktskålen som står på bordet, drar ner pyjamasbyxorna och slår en drill, drar upp byxorna igen och går till sängen och fortsätter att sova. Vet inte om han än idag har fått reda på vad han gjorde.

2006-08-11 @ 20:05:59
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Anonym

oavsett - ordningsmännens uppfattning, så måste den konstnärliga friheten väga tyngst - så det så!
tre dagar och snus, som pippi kanske har sagt - vem bryr sig.
nu pratas det om efraim - och han har ser saken på ett annat sätt!

2006-08-11 @ 22:15:06
Postat av: gunsan

Latmasken... du har en mus i reserv ...mätt och glad om din datamus skulle få totalhaveri eller...
Vilka bilder och moln och ja så härligt...
UTAN-SNUS-MEN-DU-HAR-MUS-KRAM :)

2006-08-22 @ 20:20:52
URL: http://gobbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback