ménage a trois

Fortsättning…..

 

Njae - säger jag avledande, jag har lite bråttom, måste handla och ska sen hem och städa. Men det är för välgörande ändåmål säger hon, fortsatt leende. Jaha - tänker jag, det var ju en diskret omskrivning för aktiviteten i fråga.

Jag ser att hon har en vigselring på rätt finger på sin vänstra hand, och frågar - vad tycker din man om detta. Det vet jag inte, säger hon. Han är bortrest, men han brukar tycka att det är bra att jag håller igång, säger människan.

Det här måste få ett slut, och säger, det är faktiskt inte min bästa gren och min fru tycker inte om att jag   grupparbetar i den här formen, så jag måste nog avstå. Man  försöker ju - trots allt - vara diplomatisk. Det blir roligt säger hon, ska du inte vara med ändå? Jag tror vi skulle kunna bli ett bra team säger hon, med tindrande blå ögon. Nej tyvärr - säger jag - går in i butiken och tänker, vi måste nog fundera på att flytta till något annat bostadsområde ändå, den fina sjön till trots! Människor verkar ju sakna hästar i stallet här. Jag törs nog inte säga nåt till M, hela grejen är ju helt osannolik! Trekant, ojojojoj!



32959-209

Jag handlar mjölken filen, tomaterna och det andra, betalar och går ut ur butiken. När jag är ute, vrider jag på huvudet till höger och ser längre bort på det lilla torget att det finns några stånd uppsatta, det rör sig lite människor där. På ett plakat står att läsa

- Trekamp för Libanons barn - 20 kr. Rädda Barnen, arrangerar!

Tablå - det kanske är dags för hörapparat ändå, tänker jag lakoniskt - hon försökte alltså värva proselyter för Rädda Barnen! Det förklarar ett och annat.


Men jag vill också tala om att jag tyckte jag såg en skylt, längre in på torget, närmare skolan, där det gick att läsa ménage a trois - för världens folk. Men den uppgiften är jag inte helt säker på. Till lomhördhet ska nämligen adderas ökande grad av skumögdhet!


Jag förstår att - vän av ordning - kanske vill ifrågasätta sanningshalten om det påstådda, det finns ju en hel del ordningsmän bland läsekretsen. Därför vill jag - på heder och samvete - intyga att lämnade uppgifter, nästan är sanna! I vart fall är det min minnesbild!





Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Natten och medikament gjorde susen, här är jag igen - fit for fight.
Aha, ja det här var ju i sanning en smula prekärt.
Hörapparat och glasögon för långt håll måste genast införskaffas, läs MÅSTE, inte bör. Skulle det visa sig att inte det heller hjälper, råder jag i nuvarande läge att träna läppläsning.
Frukten ovan säger ju sitt och får stå som ett tydligt bevis för Herr Latmaskens fruktsamhet.
Ordningsmännen har grupperat sig, ställt sig i ordning och inväntar nästa minnesbild.
Ha det bästast och hälsa min kollega:))

Postat av: Teodora

Åh, nu är det ju bekräftat, Män tänker bara på en sak! :-)

2006-08-12 @ 11:10:00
Postat av: Ninni

Du skriver ju bara för härligt!!

2006-08-12 @ 11:10:35
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback