Lugnt tempo

32959-197

Verkligen varmt idag - mest 30 grader och sol hela tiden. Nog har man petat i sig någon liter vatten under dagen och lite salt för att inte helt torka ut.

När vi satt och käkade kom en häst och hälsade på. Ja - det är sant, dagens sanning. Hästen som är en fin ponny på alla sätt heter Tempox (fast egentligen heter den något annat). Det var J1 vän L med dotter K som ville överraska - och det gjorde dom med besked. Det är verkligen en fin krabat på alla sätt.  Han fick klappar på mulen och morötter, och det verkade han tycka om - samt vatten. Sen försvann dom lika fort som dom kommit!

32959-196

Det är kul med alla djur som man får möjlighet att träffa och "umgås" med en stund. Djur är också människor.

Lev väl, kära läsare - och akta er för solsting! Själv har jag nog fått en släng av det - men det bjussar jag på!

Kanske ska jag locka M med en kvällsdrink, bestående av campari, apelsinjuice och is! Osvuret är dock bäst!  Först ska jag cykla 8,5 km på träningscykeln och överlever jag det  - så är drinken, given!










Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Har ni fortfarande så varmt, jag häpnar!
Sicken tur att man bor i Norra norr.
Här ligger det runt 20-22 nu på dagarna, så faran att få solsting är helt utesluten.Och runt midnatt har vi mellan 5-9 grader.
Fin liten ponny, det där är precis den storlek jag klarar av att klappa utan att bli skrajsen.
Camparin tar jag gärna ett glas av, om du bjuder förstås.
Ha det bra på jobbet och simma lugnt!

Postat av: SolSkuggan

Har ni fortfarande så varmt, jag häpnar!
Sicken tur att man bor i Norra norr.
Här ligger det runt 20-22 nu på dagarna, så faran att få solsting är helt utesluten.Och runt midnatt har vi mellan 5-9 grader.
Fin liten ponny, det där är precis den storlek jag klarar av att klappa utan att bli skrajsen.
Camparin tar jag gärna ett glas av, om du bjuder förstås.
Ha det bra på jobbet och simma lugnt!

2006-08-06 @ 20:04:28
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hoppsan blev det 2, ta gärna bort det ena:)

2006-08-06 @ 23:48:59
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Men va kul en häst som kommer på besök..tur att du hade bilder annars hade jag väl trott att du hade fått solsting!
Vi har också jättevarmt..skönt!

2006-08-07 @ 15:21:39
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gunnel

Här intas campari helst ren. Men nu är det länge sedan...men jag gillar den bittra smaken.
Hos dig var det tvåbenta som kom med fålen...men det var det inte för den mannen som släppte ut sin hund för att kvällskissa på tomten. När han släppa in jycken så kom han tillsammans med en ponny. Men det där har du väl läst om i tidningen. Kul var det i alla fall tycker jag

2006-08-07 @ 21:01:29
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: gunsan

Latmasken... du är duktig och härliga bilder både före och efter denna kommentar..
Tempox skulle jag låtit stanna kvar... helt klart
PRRRROOOOO-GNÄGG-KRAM :)

2006-08-09 @ 11:17:40
URL: http://gobbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback