Lädernunnan

När jag tittar på moln - som är fascinerande på många sätt - ser jag i nio fall av tio, kartbilder. Det är säkert någon personlighetsstörning av grav natur - men så är det! Är det inte ett utslätat Australien därnere till höger?

Det har varit en underbar sommardag med tillhörande kväll. Vilken sommar vi har. J1 är tillbaka från Barcelona och när han berättar inser vi att ha inte bort åka, men är det inte så att alla upplevelser som man inte dör av gör en starkare!

32959-192

Det var väl ingen direkt imponerande gay/hbt-analys i föregående inlägg. M tar sig för pannan - och säger lägg ner! Du har inget att säga - och det är sant, tyvärr kommer det en avslutande kommentar i ämnet!

Eftersom jag - i någon mening är byråkrat - tycker jag att hbt-rörelsen, om dom vill tas på allvar borde fokusera på gruppens upplevda utanförskap, levnadsvillkor, diskriminering, våld/mobbing, hälsa och önskan om integration i samhället på rimliga villkor. Om hbt-rörelsen skulle föra en sådan debatt skulle ju dom kunna tas på allvar!

Frågan är alltså om gay-paraderna och t.ex läderbögarnas, gay-polisenas excesser m.fl. exhibitionistiska utlevelser motverkar, och drar ett löjets skimmer över hela den seriösa och viktigare delen av hbt-verksamheten? Fokus hamnar helt enkelt fel! Men - är det så enkelt att gay-paraderna behövs, priset som får betalas,  för att få mediarubriker, som sedan blir en bro över till den seriösa debatten och önskade förändringar?

Jag skiter väl fullständigt i om fruntimmer bor med varandra och karlar likaså. Jag vill definitivt inte vara delaktig i deras upplevelser om sexlivet, jag är inte intresserad och vill inte hellere vara delaktig i transpersonernas golgatavandring i detta avseende. Nu sätter jag punkt. Take care - out there!

Kommentarer
Postat av: frkt

Välkommen till Prydfestivalen nästa år!

2006-08-04 @ 21:48:39
Postat av: SolSkuggan

Härliga underbara moln.. Jag ser minsann latmasken:) precis där i mitten. Han stäcker ut sina händer och vrålar peace on earth..
Tack gode Gud! J1 är hemma igen, välbehållen och några erfarenheter rikare:)))
Ha det så gott och krama M från mig:)

Postat av: Nina på Johangården

hehe... precis som SolSkuggan ser jag dig i mitten där uppe... lite tillbakalutad och brett flinande åt vad du ska blogga om härnäst när solen gått ned och du har svalkat dig lite.

Idag är det för varmt +28 I SKUGGAN på förmiddagen.

2006-08-05 @ 12:26:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Spoke

Vilket lustigt ordval .... "fruntimmer"...jag trodde det ordet var utdött sedan länge...sedan "typ" trias.
Karlslokar ...däremot... är användbara till mycket!

2006-08-05 @ 14:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback