Hungerskatastrof?

Det går inte att fälla baksätet i en Peugeot 605, årsmodell 1995 - men det vet väl alla. Men alla kanske ännu inte vet att det kommer att bli en regnig och solfattig sommar, nästa år.

Sytningen har varit bättre idag, frukost gjordes även om den kanske var någon halvtimme sen. Middag lagades under ordnade former, plommonspäckad fläskkarré, om någon undrar. Lite fika och vänliga ord har utdelats under dagen. Ja - i det stora hela måste jag nog ge mig själv godkänt för dagens prestationer!

M fick också följa med på matchen idag - Gif bloody Sundsvall har spelat på Norrporten Arena. Vi betvingade Brommapojkarna, resolut med 2-0. M fick först varm korv och i pausen petade vi oss en hamburgare - trots att vi inte var hungriga, men man vet ju aldrig, det kanske väntar en hungerskatastrof runt hörnet och då gäller det att ha förberett sig! 

J1 lånade vår Pugg till Söderhamn och vi fick ta hans - som är i något sämre skick än vår. Han är hemma välbehållen, många timmar försenade, och eftersom hans mobil inte hade nåt batteri kunde vi inte få kontakt med varandra, det är ungefär så det brukar vara. Varför är man orolig - oftast utan fog,  för att det hänt nåt - kan nån förklara det!

32959-224

Idag åkte vi till OBS i Bydalen för att köpa en parasoll, det gamla har tatt slut. Vi handlar och bär ut paketet som är cirka 2, 10 m långt, kommer till bilen, och inser då att baksätet på bilen inte går att fälla, den stora farsen utbreder sig - fullt i klass med Jaques Tati - när paketet ska träs in i kupén, det gick - men det var inte med många mm tillgodo.

För några veckor sedan köpte jag en regnmätare, därefter har det regnat rejält, före inköpet inte alls. Nu har vi en parasoll mot den stekande solen, vilket innebär att sol kommer att vara bristvara nästa sommar!

Så enkelt var det med den haltande logiken. Köp en regnmätare och det blir regn. Köp en solparasoll och det blir dåligt väder!  Är det nån mer än jag, som hänger med!









Kommentarer
Postat av: Gunnel

Aha...funderade just över hur du kan veta hurdan nästa sommar skall bli. Men det kanske blir ett undantag från regeln (får vi hopas)

Om du vill och törs så har du en utmaning på min sida

Postat av: SolSkuggan

Vi har ett uttryck här, om jag inte redan sagt det.. - Har du en peugeot är det lika bra stig å å gå. Så är det.
Jamen visst är vi oroliga, vi älskar ju de små liven.
Vårat parasoll är också slut. Men vi sparar att köpa till nästa sommar. Vi vill ha det lite i växten.. Hehh.
Lev väl!

2006-08-20 @ 21:40:56
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolDalen

Ha nu kommer jag efter mor ser jag.
Det är en bra fråga varför man oroar sig så mycket, och oftast som du säger i onödan.

Kan det ha att göra med att man inte har kontroll över den andres/andras situation? Och när vi så återser dem vi oroat oss för, kan de mycket väl bemötas av ilska. Det är ett fenomen i sig och har hänt mig många gånger.

Kram på ER

2006-08-20 @ 23:47:30
URL: http://SolDalen.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Tack sa Bull!

2006-08-21 @ 00:11:19
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Teodora

Vi har hunnit till måndag och jag har firat tre datorfria dagar! Hurra! Skönt att inte vara digital! :-) Har läst ikapp din blogg, inte hittat ett ord om konjak! :-)
I fredags blev jag en visa i stan. Mitt under stora värsta inköpsronden (det är ju bara fyra som skall servas om man räknar bort mig!) gick jag alltså med två helsträckta tummar upp i vädret! Allt för ditt bilskrälles skull! Vad gör man inte för sin nästa? Antar att jag på en tid får skippa den affären för de kommer nog att syna mig extra noga nästa gång och vara beredd med tvångströjan! Grattis i varje fall till att ha fått bilen genom besiktningen! Det var strongt gjort!
Konsulter, ja de är fenomenala. Här i öst käbblas det inte så mycket utan man skall fortfarande jobba i sitt anletes svett utan att ifrågasätta alltför mycket. Sedan köper svenskarna upp företagen! Lägger ut jobben i typ Polen eller Tjeckoslovakien, startar celler som är i fullt krig med varann och får plötsligt kvalitetsproblem. Utlagda jobben kommer tillbaks och underleverantörer och inhyrd arbetskraft vidtalas. Rätt kul att följa med på avstånd, men med insidesinformation. Undrar dock hur länge sådant kan pågå?
Och bönderna trippeljobbar för deras inkomst har minskat med 40% sedan EU-inträdet...

2006-08-21 @ 12:14:01
Postat av: M

Teodora - Nämen...har Latmasken inte kommenterat konjak! Det trodde jag att han skulle göra direkt. Eftersom Konjak var en klar favorit innan Calvadosen kom in i Latmaskens liv. Nu tycks whisky ha tagit över. Förändras smaklökarna med åren?!

Själv har jag ingen direkt favorit. Jag är mer för att samla på olika sorter. Väl en flaska är öppnad så är tjusning borta. Dock uppskattar jag en blandning av Campari och apelsinjuice.

2006-08-21 @ 15:06:26
Postat av: Teodora

M: Neej, han har väl gjort skäl för sitt namn, Latmasken? ;-)
Ja, det kan hända att smaken förändras med åren. Jag har själv övergått från starkvin typ vermouth till rött vin och nu och då en konjak eller sherry. Fast allra allra bäst har jag börjat tycka om Jägermeister, som en av sönerna förärade mig på fördelsedagen för något år sedan, kanske två? Men jag tycker det är lite svårt med konjak eftersom jag inte har en susning och jag utgår från att den dyraste inte alltid är den bästa!
Förresten jag är lite nyfiken, vad tänker ni göra med de där underbara plommonen?

2006-08-21 @ 17:38:08
Postat av: Nina på Johangården

Tror banne mig att jag får ta och köpa en regnmätare, för här där jag bor har det minsann inte regnat sedan hedenhös tid... eller liknande. Det känns som att bo på savannen.

2006-08-21 @ 18:49:18
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ninni

Regnmätare regn, parasoll regn...okey jag fattar!!

2006-08-21 @ 18:49:30
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: M

Teodora--av plommonen äter vi så mycket vi förmår ..

Vi/jag försökte göra plommonvin för några år sedan...det var ett slabb och spillande och inte blev det något drickbart vin. Dåligt handlag förmodligen eller så var det för varmt där mäsken stod under trappan. Blev ett slags rävgift. Jag gjorde några burkar marmelad också .... även den ratades av mina kräsmagade familjemedlemmar. Dylikt bök avstår jag ifrån hädanefter ...nu är det rå-ätning som gäller! :=D

Vi har dessutom fått påhälsning av illvilliga plommonsteklar som kilar in och ut bland plommonen.

2006-08-22 @ 17:03:39
Postat av: Junitjej

Vad bilen ser ut att vara för att vara en -95:a. Välvårdad! Nu ska jag gå och dra täcket över mig. God natt!

2006-08-27 @ 00:15:11
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback