Helgtankar

32959-234

Det har varit en riktigt fin dag och vilsam helg, på alla sätt. Strävsamma paret har kört J1:s bil till Timrå för lagning, plockat plommon, bytt i sängarna, ätit gryta till middag (+ en liten snaps), hämtat J1 vid tåget, han har - som ni redan vet - varit till Vilnius på en arbetsresa. Förr åkte man till grannkommunen för team building - nu gör man det lika gärna i Oslo, Tallinn eller London. Sverige och Europa blivit "mindre", på senare år!

32959-233

Jag funderar på att sälja bilen, några spekulanter finns, men jag vet inte om vi blir överens om priset. För lågt pris, lockar mig att köra vidare. Jag är verkligen nöjd med min charmanta Peugeot 406, silverfärgad, med 2 litersmotor. Enda nackdel är att den, är årsmodell 1998 och snart har gått 12.000 mil, men med service och lite översyn borde den gå dubbelt så långt, utan alltför saftiga reparationskostnader. Slumpen får avgöra - byta nu, eller sen!

Hoppas att alla får en bra vecka och att sajten nyktrar till!




Kommentarer
Postat av: Ninni

Ha en bra dag du med...bloggen mår bättre idag. Hade tydligen en rejäl baksmälla igår!

Postat av: M

"team-building"...åh vad det låter skoj...god mat och trevligt umgänge...rena spa-tillvaron!

2006-08-28 @ 17:55:35
Postat av: Gunnel

Hoppas att även du får en bra vecka. Nu är måndagen väck så snart är det fredag i g e n

2006-08-28 @ 21:33:46
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Teodora

Hoppas att du med får en fenomenal vecka! Hoppas att alla löner nu sitter rätt. Själv har jag dumt nog skrivit på ett arbetsavtal idag utan att veta min lön! :-) fiffigt eller vad? Vad gör man inte för att få snuttjobba med det man gillar?

2006-08-28 @ 21:54:42
Postat av: Teodora

Glömde säga, att om det skulle ha varit en Honda CRV eller en Mitsubishi kunde vi kanske ha pratat bil, men en "pösö" blaaah! :-)

2006-08-28 @ 21:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback