Frälsningsarmen

Sajen vägrade acceptera bilder ikväll. Försöker med mitt bidrag imorron i stället.

Idag har skolan startat på många orter. Det är nog en speciell dag för många (barn och vuxna)! Första skoldan - vem minns inte den! Jag hade sällskap med storebror (javisst omnämnd häromdagen), det tyckte inte han var särskilt kul - men det var ju tryggt och bra för mig!

Det blir en hård arbetsvecka - som började med högt tempo redan idag, och som avslutas med två dagar i Stockholm, då vi ska prata om löner och annat. Det blir säkert roligt!

Alla vill ha mest och några vill ha mer än andra, alltid någon är förfördelad, rent utav kränkt . Allmänmänskliga reaktioner på många sätt.  Ack ja!

På tal om nåt helt annat, bara för rubrikens skull, jag tror inte särskilt mycket på ideella organisationer och andra institutioner som har humanitärt bistånd som sin huvuduppgift. Där det finns mycket pengar i omlopp brukar egoism och nepotism frodas. Däremot tror jag att  Frälsningsarmen i det avseendet är bättre än snittet. Jag har inget egentligt stöd för min åsikt - bara känsla, och det räcker gott för mig!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Undrar vad Käraste Latmasken pysslar på med, som måste tvingas till byhålan Sthlm, var och varannan dag.
Löner.. Berätta..! Vad är det?
En annan har levt under existensminimum i 10 år nu.
Ideella organisationer. Många behjärtansvärda. Men Frälsningsarmén sitter fortfarande orubbad i ledning.
Här i huset har vi vår egen ideella hjälporganisation.
Försöker klara livhanken på M:s kvarvarande familj i Elfenbenskusten.
Själständigt sedan -63, men fortfarande belägrat av Jacues Chirah.
LPH

Postat av: Gunnel

Jag sägar som mamma : "Ska jag någon gång bli religös då ska jag gå med i Frälsningsarmén. Då kanske jag kan spela gitarr" :O)

2006-08-22 @ 17:16:41
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: M

? Höger eller vänster arm ?

2006-08-22 @ 19:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback