Förspel

En av mina favoritfåglar är nog domherre. Vi har också en hackspett  (kanske spillkråka) i radhusskogen.  Det karaktäristiska knackandet som man inte gärna tar fel på, hördes i veckan.

Under avdelningen djur vill jag också nämna att vår favoritekorre nu synts till, efter att ha varit på vift i flera månader. Som vanligt var den full av energi när den rasslade runt på grenarna, med mycket spring i benen!

32959-220

Idag har vi haft utveckling på jobbet. En konsult har utvecklat oss. En sådan dag som idag varit, ger också näring åt idén att helt byta arbetsinriktning. Jag har nog svårt att tillgodgöra mig konsultfikonspråket och det som ger höga bonuspoäng i den interna tävlingen, där alla talar om vad bra allting är, och att alla borde få vara med om det vi nyss varit med om.

Många - vanligtvis sunda och rejäla människor, blir som förbytta i mötet med konsulter. Det pratas vitt och brett om utveckling, inget tycks omöjligt. Det blir oftast en abstraktion, eftersom det vanligtvis saknas pengar för att genomföra alla goda uppslag och ibland saknas även lagstöd för alla halvstolliga idéer som ska sägas nej till, men på så sätt att ingen blir sårad, eller  bara sårad lite grand!

På något bakvänt sätt menar jag nog, att vi snarare borde utveckla verksamheter, i stället för att hela tiden prata om utveckling, som ett led i att verka aktiv. Men även jag inser förstås att det behövs planering också - men det får väl finnas gränser! Jag menar att det ofta blir:

- För mycket snack och för lite verkstad. Om ni förstår vad jag menar.

Jag tror t.ex att:
- Det är lättare att jobba sig in i ett nytt sätt att tänka
än att
- Tänka sig in i ett nytt sätt att jobba

I någon mening är det inte sällan för långa förspel, eller för otajmade. Därmed inte något ont sagt om  förspel.




Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Domherren, min klara favorit. En typisk vinterfågel, så mycket vet jag om fåglar, men där tar det stopp.
Ekorrar däremot, har jag blivit en aning restriktiv emot, efter att ha haft en i bageriet i 3 dygn innan vi fick fatt på den. Detta precis innan miljönämndens besök..
Är det inte tiden vi lever i nu, som är helt förryckt.
Är man vid sina sunda vätskor och med en förankring i verkligheten, så inser man ganska omedelbart att det är lättare att starta upp, påbörja och sen kolla fakta.
Det finns gott hopp om Latmasken, som inser att det kanske finns annat att syssla med bakom hörnet.
Lev väl och sköt om dig!

Postat av: SolSkuggan

Lastbilar Palmén och Hansson.. Mycket ska man höra innan hårddisken får härdsmälta.

2006-08-18 @ 10:40:40
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Det kanske blir cykeln nu då, eller apostlahästarna, mitt varma deltagande vid tedeksebsgnintkiseb... Ordet känns alltför hårt att uttala på vanligt svenskt manér..

2006-08-18 @ 15:57:40
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback