Fikonspråk

32959-219

Bilden är tagen 18.02. Det är en sommarbild - inte någon antydan till höst alls. Det är sommar, och hör sen

Ny tand är inmonterad i underkäken, till höger, efter konstens alla regler. Tandläkare Bengt är kung - han är cool. På fackspråk har tanden en speciell beteckning -  men vem bryr sig (frånsett de som håller ordning på bloggen - och dom har verkligen att göra, tro mig!).

Än så länge är jag nöjd med resultatet, den funkar, har lagom höjd och ser ut som en tand borde.

Kostnaden blev lägre än väntat, men jag tar inte ut några svängar i förskott och slösar bort pengarna - innan jag vet att  dom två tusenlapparna är mina (eller M:s  som står för förståndet i familjen, men det behöver jag väl inte säga), och inte landstingets folktandvård!
 
32959-218

Imorse trodde vi snarare på bättre än sämre. Bilden är plåtad 09.02, när vädermaktkampen pågick som bäst. Och det goda segrade!

Nästa riskprojekt är bilbesiktningen som ska genomlidas på fredag. Det är tillåtet att hålla tummarna kring 11.40.






Kommentarer
Postat av: Teodora

Med det goda menade du förstås regnet? Beträffande besiktningen så är det väl bara att köra ut och in och få stämplarna, förutsatt då att du inte kör med Volvo, Lada eller något franskt! Jag rekommenderar inte Opel heller...tro mig... riskokare är kanon.
Hoppas tanden håller och sitter där den skall annars blir det kanske för M att hålla dig på soppdiet.
Såg att du diskuterade vin som den bästa munskänk! Har du erfarenhet av konjak? Är Otard XO bekant?

2006-08-16 @ 20:09:14
Postat av: SolSkuggan

Men Herrejestanes.. Madames och Herrns skötebarn är ju snart ikapp det 3:e A-barnet. Så grön och grann, vilken växtkraft!
What a coincidence.. Köpte några färska fikon idag, som vi avnjöt efter middan tillsammans med vaniljglass, gott var det.
Har ni provat färska fikon?
Men käraste Latmasken.. Kom du så billigt undan, har du nåt speciellt avtal med FTV?
En annan bet av en tand för ett par år sedan, tack vare COOP FORUM:s erbarmeligt gamla lakritskäck.
Att vara godissugen har sitt pris, närmare bestämt 7000 papp. Ingen försäkring täckte, jag lider än av sviterna.
Fredag 11.40, mina tankar finns hos dig.
LTC och lika mycket LPH till dig..
Där fick DU nåt att bita i.
Kram och ha det gottast.

Postat av: SolSkuggan

Ajabaja.. Nu har jag dabbat mig, min bloggadress är bara halv, fixar till det å det snaraste:)
Sussa gott, krama Madame.

Fast nu ser jag ju här ovan innan postningen att hela min bloggadress står skriven.. Hmmm vi får välan se hur det blir nu, kan inte göra mer

2006-08-16 @ 23:10:23
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Blev ju ganska billigt..skönt! Hoppas det går bra med bilen i morgon!!

2006-08-17 @ 15:46:45
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback