Bordvin

32959-216

Det var dags att slipa vårt hälsingefurubord, inköpt i Söderhamn 1983. Vi har slipat bordsskivan flera gånger och nu var det dags igen. Det tog sina modiga två timmar - det kanske man inte kan tro, men det är dagens sanning, eller snarare gårdagens.

32959-215

Tack för alla goda vintips, har prövat flera (senast MeKwv) och dom är bra alltihopa. Kanske jag kan få rekommendera Lindemans (2005), en torr vit  chardonnay, som har den där speciellt goda eftersmaken, som dröjer kvar en stund. 212 kronor BiB på Anitrabolaget, kanske ett fynd.

Normaldag på jobbet. Det har inte hänt nåt särskilt alls.

Värmen fortsätter, även om det kom en regnskur för en stund sedan.

Det blir ett kort inlägg i dag - jag är fortfarande bister över gårdagens debacle! Två tappade inlägg, trots att jag backade, hade inte sparat som utkast - korkat, men sant!

Kommentarer
Postat av: M

Vad gulligt att du inte med ett ord nämner orsaken till omslipningen...nämligen att jag hade lyckats spilla (ja prexis) superlim på bordet och i panik försökt torka bort det med hushållspapper vilket inte förhöjde stämningen utan bara bordsytan!

2006-08-14 @ 19:59:28
Postat av: Anonym

diskretion du vet!

Postat av: SolSkuggan

Sådan Make sådan kake.. Eller vad det nu är man säger.
Madame är rapp, men så har hon också gott livets hårda skola..
Åhå.. Bordet från 1983.. Samma år som Holmsvedens reningsverk i Söderhamn kom till, tar upp avloppsvattnet från Holmsveden med en imponerande slamproduktion av 200 kubikmeter/år, detta bara som en liten parentes.
Gårdagens sanningar väger alltid tyngre, förhoppningsvis mer övertänkta.
Visste väl att MeKwv, skulle falla Herrn och Madame på läppen.
Lindemans låter intressant, men onödigt dyr för mig född och uppvuxen och därtill nödd och tvungen fortfarande varande i arbetarklassen.
28 varma grader har omlindat oss hela dagen, fönstren står fortfarande öppna.
LTC, eller vad det nu var du skrev, lär jag stackars arma utsatta människa fundera över hela natta..
Ha det gottast och hälsa Madame:)

2006-08-14 @ 22:11:05
URL: http://solskuggan
Postat av: SolSkuggan

Shit shit!! Jag har just postat en kommentar till dig, tror du det gick..
Återkommer senare efter att ha läst lusen av den gode Roland..
LTC eller vad det nu var du skrev.. Det lär jag, stackars arma liten, grunna på hela natta.
Ha det gottast och hälsa Madame.

2006-08-14 @ 22:23:47
URL: http://solskuggan
Postat av: SolSkuggan

Meeeen! Vad skådar mitt norra öga... När jag postade det sista så kom det först upp.
Alltid något nytt under solen:)

2006-08-14 @ 22:26:22
URL: http://solskuggan
Postat av: Nina på Johangården

Precis likadant bord står i förrådet på landet... eftersom ingen har behov av det för tillfället och det är för litet för köket på lilla Johangården.

2006-08-15 @ 01:09:15
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ninni

Vilket snyggt bord...blev ju väldans fint efter slipning!
Det vinet tror jag inte jag har provat...ska testa!!

2006-08-15 @ 08:13:59
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anonym

jovisst - går det att lägga upp ett separat och spara och dona, för att inte tappa inlägget, men det känns onödigt merabete. kanske för jag bira i det sura äpplet och göra det framöver.

2006-08-15 @ 18:06:46
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: M

Vill bara poängtera att Lindemans-vinet alltså kostar 212 kr för TRE (3) liter, ...ett tockena där bag-in-box-vin med trivsam eftersmak!

2006-08-15 @ 18:25:15
Postat av: M

Snart dax byta ut de gröna påskljusen!! :=)

2006-08-15 @ 19:16:00
Postat av: SolSkuggan

Förlåt om jag bryr mig...
Inte behöver du skriva nytt inte.
Påbörja ett inlägg som vanligt och sätt en rubrik (det är tvunget).
Sedan trycker du med jämna mellanrum på "spara utkast", därifrån kan du sedan plocka fram ditt inlägg och fortsätta skriva. Sen spara hur många gånger du vill.
Okey.. Nu var jag lite väääl övertydlig, men det bjuder jag på.
Ha det gottast latis:)

2006-08-15 @ 21:46:39
URL: http://solskuggan
Postat av: SolSkuggan

Stressigt hela dagen. Middan avnjöts raskt vid 22-tiden.
Men nyfiken är jag. Please... Jag ger mig, hands up, don´t shot!
LTC, ge mig en hint..
Nätet säger: LänsTeknikCentrum, LTC TV, Alkomätaren LTC, Cykel LTC 700...
All denna ansträngning och så är det säkert Latmaskenkelt:)
Nu sussar du säkert gott, det blir till att grunna ännu en natt.. *suck*
Lev väl!

2006-08-15 @ 23:42:23
URL: http://solskuggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback