Älska franskt

32959-222

Bilen gick igenom besiktningen. Inte helt oväntat - men det är ju alltid en plåga när man inte har kontroll på skeendet! Med hänvisning till rubriken förstår ju de allra flesta "fina" människor, som läser denna blogg -  att vi har en fransk automobil!

Plommonen frodas - hoppas vi!

32959-221

Det har varit en mycket trevlig kväll. J1 kom förbi, första gången denna veckan, när lillebror inte är på plats, verkar besöken bli något färre, och det är inte svårt att förstå.

Ikväll kunde vi bjussa på kinesmat till middag och sen kollade vi solens flacka gång över taken, med vårt perspektiv var det solnedgång. I metereologiska termer var det väl knappast så! En liten dirty martini, pressade vi i alla fall i oss, under den  tid vi satt ute - i alla fall, jag!

I morse - när vi åkte till jobbet - sa M, jag är lite lite klen idag! M "klagar" aldrig över sakerns ordning, till skillnad mot mig!  Jag får väl syta lite i helgen för att kompensera klenheten, en aning!




Kommentarer
Postat av: SolDalen

Jaa storebror kanske vill titta till Er så att allt är bra och vara en mellanlänk till Er och lillebror.

Det var en vacker "solnedgång" oavsett om den är riktig eller inte. Varför hålla så hårt på hur allt SKA vara? Ni hade mysigt och trivdes det är ju huvudsaken och vem skulle inte ha gjort det?

38 år..vad härligt det låter. Tänk att leva tillsammans med någon under så lång tid, vad mycket man hinner lära sig av varandra. Gratulerar!
Hoppas att din M mår bättre.

Kram på ER

Postat av: M

Latmasken fick order från mig att redigera antalet år vi varit ett par...38 år är ju alldeles uppåt väggarna fel... Det ska vara 37 (jösses amanda!)

2006-08-19 @ 08:15:05
Postat av: M

SolDalen: Hi hi...som du säkert förstår tog det tid att lära Latmasken allt jag kan. Och dressyren/åtagandet fortsätter! ;=)

2006-08-19 @ 08:21:04
Postat av: Nina på Johangården

Finemang med plommonrapporter så här i bloggen... så jag vet när de är riktigt göttigt mogna :-)

2006-08-19 @ 10:01:47
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: SolDalen

M: Ah jag förstår *ler* det är ett livstidsförpliktelse..men jag kan tänka mig att det är ett harmoniskt och livsnjutande sådant.

Ha en bra dag!

2006-08-19 @ 10:29:13
URL: http://SolDalen.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Franskt går väl an. Bara vi slipper Jaques Chirac..
Kinamat gillar jag, vi har ett ställe i stan som vi brukar bevista, så gott.
Gillar verkligen bild 2, vinkeln mot kvällshimlen, fin!

2006-08-19 @ 19:26:44
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback