San Francisco

Snöfall imorse och skyn är gråare än grå! Är detta aprilväder eller?

Sappade av en händelse in på ett TV-program om vilda papegojor på Telegraph Hill i San Fracisco. Det var rent exotiskt - med mycket miljöbilder, lockande. Stan är läcker, åker gärna tillbaka nån gång. Bilden är tagen från vattnet (SF Bay, kanske närmare San Pablo Bay - är inte riktigt säker). Fishermans Wharf ligger i alla fall lite till höger på bildens nederkant. Man bör helst inte säga Frisco - det uppskattas inte av dom som bor där -sägs det!
 
32959-69

Att San Francisco dyker upp i olka sammanhang är lite intressant. Vi håller på att ta hand om gamla video 8 bilder och vad dyker då upp -  som på beställning. Jovisst några korta snuttar från San Francisco anno 1995. Jag och JC från Norrtälje var där 1995. Det var verkligen kul att se  bilderna. Tornet heter Coit Tower, därifrån är det skaplig utsikt åt alla håll. Jag tror att stan är byggd på sju kullar eller nåt ditåt!

Helgen lugn och harmonisk, tyvärr behövde våra vänner ställa in besöket imorron, synd - vi har inte träffats på någa månader - men det blir force majeur  ibland.

GAIS vann igen (2-1 mot Kalmar) Kul - dom toppar serien! Jag har ännu ingen riktigt känsla för årets spel i superettan, men får väl palta mig ner på IP på måndag då Giffarna premiärspelar mot Åtvidabergs FF.

Nu är J2 hemma, trevligt, han gör gällande att han ska ha min dator, därom råder inga som helst tvivel - säger han,  kommer det inga inlägg eller bara korta, är det hans fel och ingen annans.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får vara glad över att du i alla fall är herre över fjärrkontrollen. Föräldrar ska hållas kort!

2006-04-15 @ 16:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback