Ior och Puh med en Tiger i tanken

Idag har jag:
  • Fått tidning och frukost på säng.
  • Tittat på film (Wolf creek, den var bra, släpper tanken på backpack i badlands Australia)
  • Handlat på ICA Ettan
  • I samband därmed lagt tidningar till återvinningen och pantat burkar, pet och tomglas
  • Fikat ute, solat och läst (Fiender Överallt, om 11 sept 2001, och förspelet från slutet av 80-talet)
  • Somnat på soffan när jag kollade fotbollen
  • Ätit middag, vi plockade ihop det som fanns
  • Deklarerat. På min blygsamma inkomst, 40% skatt, och lägger man till moms och andra indirekta skatter känns det överskattat (men jag klagar inte - jo, det är just det jag gör!)

32959-80

En sån dag!

Nalle Puh är en fin varelse, eftertänksam och klok . Det måste vara jobbigt att vara så godhjärtad som han! Ior verkar vara som "folk är mest", pessimistisk - och med livssynen att det kommer att gå åt skogen, med  allting, vilket är ett mycket sympatiskt karaktärsdrag. Tiger far fram i tillvaron och hittar på saker och ting, vilket också känns rätt kul!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns tillförlitliga undersökningar som visar att de flesta är mer optimistiska än de har verklig anledning att vara. Fy, fy, inte döma andra efter sig själv.

2006-04-23 @ 17:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback