Födelsedagskalas

32959-54

Imorse, när vi började röra på oss lite grand, inte jag så mycket eftersom jag skickade ut en trevare om frukost på sängen, ropade Selma från köket, där hon i sitt anletes svett, pocherade ägg, stekte bacon, pressade apelsiner mm för kung och fosterland, att det var 18 grader kallt. Ojojoj - sa jag, det var kyligt, och tillade milt och fint, du kan inte tänka dig att  skynda dig lite med frukosten - jag känner mig utsvulten  hjärtat! Jag fick inget svar!

Tänkte inte mer på det förrän jag läser i tidningen, att Anitra Steen ska återbetala den för mycket erhållna statliga  pensionen, då förstod jag det är första april - och inget annat.  Inga 18 minus var det alls, kanske 5 då och nu kring noll, med härligt vinterväder, vita vidder, blå himmel och strålande sol.

Allt nog och emedan - idag ska jag uppvakta min äldre syster G som fyller år.  Då brukar tjocka släkten samlas och det är faktiskt hygglig närvaro, dom som har möjlighet  brukar sluta upp,  vi är inte så många. Det ska bli kul.

G flyttade tidigt till Stockholm och bodde bl.a. en tid på Frejgatan (det verkar som om Frejgatan dyker upp i de mest oväntade sammanhang),  nära Vanadisbadet. Det var spännande att träffa henne (då också), inte minst pga  den gasspis som stod som en tickande bomb i köket. En sån hade jag aldrig sett förr och den kändes aningen hotfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback