Söndag

Helgerna går fort. De tar slut snabbare än en avlöning! Och att det är farsdag gör inte saken annorlunda. Tiden går lika snabbt ändå. Jag har fått ett whiskyprovarglas.

Malten kom på modet i mitten av 1990-talet - tror jag! På min allra första USA-resa (1995) köpte jag, på vinst och förlust - en flaska Oban. Tok-Janne (fr. Norrtälje), jag och några till skulle på mässa.

Några relger. Whisky before beer - no fear! Eller. Beer before whisky - migthy risky. Jag vet inte om man ska tro på sånt!

Hotelldöden gjorde i alla fall att den där flaskan Oban tog slut fortare än kvickt, Det smakade bra och
på den vägen är det. Någon fler Oban har jag inte köpt. Däremot några Tallisker som är rökig och fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback