Film

Man kan säkert se film på olika sätt.
Själv kommer jag knappt ihåg nåt. Kanske filmtitlar och skådisar. Men deras rollnamn i filmerna är rätt blankt!
Några man pratar med  har briljanta minnen. Dom kommer ihåg rollfigurernas namn och nyckelrepliker. Ja det mesta - och det är inte kul alla gånger!
Jag minns en del - men långt ifrån allt!
Det är klart att:
- Play it again Sam
Fungerar.
Och typ
- Are you talking to me, are you talking to me........
Sitter kvar.
Men inte är det särskilt många filmrepliker som etsat sig fast genom åren - i vart fall inte för mig!
Jag slötittade på en Holländsk  film i morse när jag käkade frukost. Den heter Interview och är regisserad  av Theo van Gogh!
Filmen vet jag inte mycket om - men en replik biter sig fast!
- I förnedringens källare, finns en fallucka!
Känn på den - movielovers.

Kommentarer
Postat av: Fusklapp

I´ll be back!

2005-11-28 @ 20:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback