Böcker

När jag tänker efter inser jag att det endast blivit en endaste hel bok läst i år!
Vilket mörker!
Denna endaste bok var visserligen mycket bra (Bob Dylans meomoarer, del 1).
Men oroande få böcker blir det lästa nuförtiden.
Texten är så zatans liten i pocketböckerna. Det måste vara rejäla bokstäver, om det ska
funka. Begreppet skumögd har fått en ny dimension.
Om jag läser två  ytterligare böcker i år lutar det i så fall mot:
I min ungdom speglade jag mig ofta. Per Gunnar Evander
Gangsters. Klas Östergren.
Evander är verkligen sparsmakad med orden. Dom han använder komponerar han ihop
på ett väldigt bra sätt. Denna Gästriklands stora man!
Klas Östergrens Gentlemen kom väl 1980 - tror jag! Den var bra, tyckte jag då! Ett tidstypiskt, väl
berättat äventyr.
Även Gangsters har fått mycket beröm.
Om jag inte hinner i år, får det väl bli ett längre bokläsningsprojekt på ett eller flera år!

Kommentarer
Postat av: Augustcelebrity

I like your website alot...its lots of fun...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback