SEXTIPS

Jag har inte fått igång min nya blogg än. Det mesta tar längre tid än man tror och det kommer att dröja några veckor till innan den är klar. Jag skriver lite sporadiskt här i stället.

Varför ska alla tala ut?
En känd kulturpersonlighet i Göteborg har nyligen dött.  Nu talar en manlig  "vän" ut på första sidan och i stor uppslagen artikel längre in i tidningen  Aftonbladet - att dom minsann var ihop. Eller varit!
Tillhör inte den typen av frågor, den privata sfären?
Eller är det det s.k. allmänintresset som styr publiceringen. Det kanske är tidningens uppgift att ovillkorligen upplysa hela svenska folket att just denna man, kulturpersonen  - var lite till vänster på flera sätt!
Han själv är död och kan inte gärna klaga!
Ibland undrar man varför alla ska tala ut!
Inte kan det väl vara så illa att "uttalanden" har att göra med lösnummerförsäljningen?
Eller är det så att ett bräckligt ego till varje pris söker sin chans att synas och i kollisionen med att sälja "lösnummer" går man bildlikt talar över lik!
Det går en liklukt över kvällspressen!

PS: Jag kallar mitt inlägg för SEXTIPS bara för att locka läsare. Helt i linje med hur kvällspressen jobbar.
Ändamålen - helgar medlen

Kommentarer
Postat av: Spöke

Ja du har alldeles rätt...och jag förstår att det känns bra nu när du har fått "tala ut"---*s*

2005-12-11 @ 18:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback