En dag

Kring 02.48 var jag helt inställd på att jag skulle bli kvar i sängen, nästa dag!
Halsen värkte och febern slet i min sargade kropp. Jag hade nog minst 37 grader.
- När en man är dålig, är han verkligen dålig.
- Fullt i klass med att föda barn.
När morgonljuset börjar anas kring 06.10 var det bara att motvilligt palta sig upp ur sängen. Kravla mot badrummet och kissa. Att det fortfarande forsar på bra får en man i min aktningsvärda ålder vara säskilt glad för! Sen var det dags att raka det russinliknande ansiktet dels med maskin och sen med hyvel! Inget fusk här inte - nåja kanske på helgen, då passar det att vara råbarkad, lite vild med dygnsgammal skäggstubb!
Nästa del i morgonrutinen var varma duschen! 
Efter morgonbestyren kände jag mig nästan som en människa. Riktigt bra var det ändå inte,
eftersom halsen kändes taggtrådsrik! 
När jag efter en frugal frukost, tandborstning -  kör ut bilen ur garaget visar det sig att handbromsen inte fungerar.
Intuitivt inser jag att det kommer att bli en dyr "nota". Puggverkstaden gör en snabbkoll och mina taxerade 5.000 kr i reparationskostnad visar sig för lågt tilltagen. Bilen är körbar - men felen behöver åtgärdas rätt så snart! Suck!
En olycka kommer sällan ensam! Först halsen och sen handbromsen, vad kan komma sen halka, hicka eller hallucination?  Det blir horisontalläge!
Med munnen i horisontalläge åker jag  till jobbet.
När jag efter en stunds problemfri bilkörning  når jobbet - är sorgerna som bortblåsta
En ny spännande arbetsdag har börjat och den börjar med "morgonbön"! På mötet blandades friskt av
stort, smått, hot och möjligheter. Sen var det dags att vända papper, stämpla dom och sen arkivera!
Sen fick vi jultallrik med småvarmt och det var gott! Tack företaget! 
Lunchen är nu slut och det är dags att göra lite eftermiddagsnytta! Nya papper ska stämplas,  vändas och arkiveras!


Kommentarer
Postat av: Spöket

Helledudanemej...*s*

2005-12-16 @ 17:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback